۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸

اندروید در پایان راه

ایتنا- آمار و ارقام نشان داده‌اند که تغییر در وضع موجود سیستم‌عامل‌های تلفن‌های همراه هوشمند زودتر ازآنچه متخصصان تصور می‌کردند به وقوع خواهد پیوست.
اندروید در پایان راه
آمار و ارقام نشان داده‌اند که تغییر در وضع موجود سیستم‌ عامل‌های تلفن‌های همراه هوشمند زودتر ازآنچه متخصصان تصور می‌کردند به وقوع خواهد پیوست.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی androidpit، برنامه‌های هواوی برای توسعه سیستم‌ عامل جایگزین اندروید از چند سال قبل پیگیری می‌شد، اما با توجه به تحریم‌های آمریکا جدی‌تر شده است.
جدیت هواوی در رابطه با عرضه سیستم‌ عامل خانگی خود به نام هارمونی به حدی است که این شرکت به‌تازگی در طی کنفرانسی 6000 نفر از توسعه‌دهندگان را جمع‌آوری کرده و چگونگی آینده سیستم‌ عامل هارمونی را نشان آنها داده است. هدف هواوی ساخت و توسعه یک اکوسیستم جدید است.
 
تعداد کاربران خدمات و محصولات مختلف هواوی در سراسر دنیا 530 میلیون است و هارمونی قرار است که با اتصال تمامی دستگاه‌ها به یکدیگر به این کاربران اجازه بدهد که بدون نیاز به گوگل و خدمات آن به تمام محتواها دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، تأکید هواوی به متن‌باز بودن این سیستم است. دسترسی آزاد به توسعه فراتر این اکوسیستم فاکتوری مهم است. بنابراین هواوی 14 نوع مختلف از هسته HMS موردنیاز برای توسعه دستگاه‌ها را باز می‌گذارد.

توسعه‌دهندگان سراسر جهان با استفاده از 51 خدمات و 855 رابط کاربری می‌توانند ایده‌های خود را با بهره‌وری بیشتری پیاده‌سازی کنند. هم‌اکنون بیش از 43 هزار ترم افزار بر پایه هسته HMS ایجاد شده‌اند.
 
 
البته تلاش برای جایگزینی اندروید به هواوی محدود نیست و سایر کمپانی‌های فناوری نظیر سامسونگ، اوپو، شیائومی، وان پلاس و... به پیامدهای اتکا به سیستمی که روی آن هیچ کنترلی ندارند پی برده‌اند.
سامسونگ به این منظور سیستم‌ عامل تایزن را برای مدت‌ها به‌عنوان گزینه پشتیبان در نظر داشت و اگرچه جامعه توسعه‌دهندگان و دوستداران تایزن بسیار محدود است، اما وفاداری آنها به این سیستم‌ عامل مثال‌زدنی است.

از طرفی تحریم‌های کاخ سفید تجارت کمپانی‌های بزرگی مثل زدتی‌ای و هواوی را تا حد زیادی مختل کرده است و کمپانی‌های دیگر با مشاهده این اتفاق بیش‌ازپیش در پی آن هستند که سیستم‌ عامل ویژه خود را طراحی کنند.
 
البته این تلاش از جانب برخی کمپانی‌ها به ساخت سیستم‌های سفارشی اندروید منجر شده است. سیستم‌هایی نظیر EMUI، One UI یا Oxygen OS پیش‌نیازهای خود را از اندروید دریافت می‌کنند و هسته سیستم را با قابلیت‌های ویژه و نرم‌افزارهایی که خودشان طراحی کرده‌اند به‌عنوان جایگزینی برای نرم‌افزارهای گوگل توسعه می‌دهند.

هواوی و سامسونگ هم به شدت روی اپ استورهای خودشان متمرکز کرده‌اند. جالب است بدانید که بسیاری از کاربران با نگاه به رابط کاربری مشابه اندروید و توانایی نصب نرم‌افزارهای اندرویدی روی دستگاه غیر اندرویدشان حتی متوجه نخواهند شد که تلفنشان از سیستم‌ عامل دیگری استفاده می‌کند. این دقیقا هدف اصلی پروژه‌هایی مانند هارمونی است.
 
سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا گوگل با توجه به‌تمامی این اتفاقات باید با شرکا و جامعه توسعه‌دهندگان برای اندروید تلاش کند، یا بهتر است که روی سیستم‌ عامل جدیدی کار کند؟
افراد آشنا به نرم‌افزارها می‌دانند که توسعه همیشه به حدی می‌رسد که تغییرات و اصلاحات دائمی سخت‌تر از توسعه نرم‌افزاری جدید است و در رابطه با اندروید این سوال نیز مطرح می‌دهد که آیا این کرنل پاسخگوی درخواست‌ها و نیازهای جدید هست یا خیر.
 
کد مطلب: 57757
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام