۰
plusresetminus
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

آسیب پذیری دوربین‌های DSLR در مقابل حملات باج افزاری

ایتنا - محققان برای انجام این کار توانستند با استفاده از اتصال وای‌فای دوربین Canon EOS 80D به رمزگذاری عکس‌های موجود در این دوربین بپردازند و با نمایش این تصویر از فرد تقاضای پول کنند.
آسیب پذیری دوربین‌های DSLR در مقابل حملات باج افزاری
محققان امنیتی چک پوینت (Check Point) روشی جدید برای اخاذی از عکاسان کشف کردند. آن‌ها توانستند یکی از عکس‌های دارنده دوربین  Canon EOS 80D را به همراه مقدار پول درخواستی‌شان روی صفحه‌نمایش این دوربین به نمایش دربیاورند.


به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer،این محققان برای انجام این کار توانستند با استفاده از اتصال وای‌فای دوربین Canon EOS 80D به رمزگذاری عکس‌های موجود در این دوربین بپردازند و با نمایش این تصویر از فرد تقاضای پول کنند. البته این عکس‌های دوربین نیستند که هدف این اخاذی قرار می‌گیرند بلکه خود دوربین است. صاحبان این دوربین‌های گران‌قیمت و با کیفیت معمولاً رابطه احساسی شدیدی با دستگاه خود دارند.
 
این محققان در این رابطه می‌گویند: «ما آن‌ها را به رویدادهای مهم زندگی می‌بریم، آن‌ها را به تعطیلاتمان می‌بریم و برای محافظت آن‌ها در هنگام حمل‌ونقل در قاب‌های محافظ می‌گذاریمشان. دوربین‌ها فراتر از تنها یک ابزار یا اسباب‌بازی هستند. ما تمام خاطراتمان را به آن‌ها به امانت می‌سپاریم پس آن‌ها برایمان مهم‌اند.»

 

خبر بد این است که اگرچه کمپانی کانن به این نقص امنیتی توجه کرده و علاوه بر عرضه به‌روزرسانی جدید برای رفع آن از کاربران خواسته است که از اتصال به شبکه‌های وای‌فای ناامن خودداری کنند اما مکانیسم این نقص به‌گونه‌ای است که می‌تواند دوربین‌های حرفه‌ای کمپانی‌های دیگری که هنوز از این نقص آگاه نیستند را هم به خطر بیندازد.
 
البته این نقص‌های امنیتی و گرفتاری در نرم‌افزارهای اخاذی اگرچه ازلحاظ فنی ممکن است اما سرعت انتقال فایل‌ها از طریق وای‌فای به حدی کم است که شمار زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند که از کارت‌های اس دی برای این منظور استفاده کنند. علاوه بر این حتی اگر از وای‌فای برای انتقال این فایل‌های حجیم استفاده کنید احتمالا این کار را در محیط آرام و امن خانه انجام خواهید داد و به‌این‌ترتیب به وای‌فای امن خانگی‌تان متصل می‌شوید.

 
کد مطلب: 57718
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام