۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰

آخرین نسخه بتای اندروید Q عرضه شد

ایتنا- گوگل به‌تازگی تائید کرده است که با عرضه آخرین نسخه اندروید Q یک‌قدم به آماده‌سازی نسخه نهایی آن نزدیک‌تر شده است.
آخرین نسخه بتای اندروید Q عرضه شد
گوگل به‌تازگی تائید کرده است که با عرضه آخرین نسخه اندروید Q یک‌ قدم به آماده‌سازی نسخه نهایی آن نزدیک‌تر شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اندروید Q بتا 6 هم‌اکنون به همراه آخرین نسخه کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) برای API v29 در Android Studio آماده دانلود است.
این نسخه بتا قابلیت جدیدی ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد که هنوز در رابطه با دکمه بازگشت اندروید Q سردرگمی‌هایی وجود دارد.
 
گوگل در این‌ باره می‌گوید: «اصلاحات بیشتری را بر اساس نظرات کاربران به Gesture Navigation بیتای 6 وارد کردیم. اولاً برای اطمینان از عملکرد قابل‌اعتماد و مداوم نرم‌افزاری، برای کلید بازگشت حد محرومیت برنامه عمودی 200dp  وجود دارد. ثانیاً یک تنظیم اولویت حساسیت به دکمه بازگشت اضافه کرده‌ایم.»
 

میزان 200dp ذکرشده در گفته‌های اپل به‌جاهایی از صفحه‌ نمایش اشاره دارد که کاربر می‌تواند بدون برخورد با دکمه‌های راهبری انگشت خود را روی آنها بکشد.  جنبه حساسیت است نیز مربوط به این امر است که هرچه فضای دکمه بازگشت بیشتر باشد احتمال  برخورد دست کاربر با دکمه‌های دیگر بیشتر است.
 
دکمه بازگشت در اندروید شرح وظیفه مشخصی ندارد و همین امر در طی این سال‌ها موجب شده است تا نرم‌افزارها برای این دکمه کاربری‌های متفاوتی در نظر بگیرند.
به‌ این‌ ترتیب با نزدیک شدن به زمان عرضه اندروید Q گوگل تنها چند هفته فرصت دارد تا تصمیم نهایی را در رابطه با این دکمه بازگشت اتخاذ کند.
 
کد مطلب: 57707
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام