کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درگیری دولت روسیه با اپل بر سر نرم‌افزارهای امنیتی

سايت خبری ايتنا , 30 مهر 1398 ساعت 11:12

ایتنا- کمپانی اپل به‌تازگی از سوی دیدبان ضد انحصار روسیه به ایجاد فضای انحصاری برای نرم‌افزار اسکرین تایم متهم شد.


کمپانی اپل به‌تازگی از سوی دیدبان ضد انحصار روسیه به ایجاد فضای انحصاری برای نرم‌افزار اسکرین تایم متهم شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از theinquirer،  چندی پیش کمپانی اپل بعد از عرضه نرم‌افزار اسکرین تایم برای  آیفون‌ها متهم شده بود که در کار رقبای این نرم‌افزار کارشکنی می‌کند.
اپل اتهام یاد شده را رد کرد ولی در پی آن ممنوعیت  استفاده از سیستم مدیریت دستگاه موبایل مورداستفاده در نرم‌افزارهای کنترل والدین را کم‌تر کرد.
 
البته مدتی بعد مشخص شد که این پایان ماجرا نیست و این بار دیده بان ضدانحصار روسیه (FAS) این کمپانی را متهم کرده است.
این دیدبان اظهار کرد که دلیل بلاک شدن آخرین نسخه نرم‌افزار سیف کیدز کمپانی کسپرسکی همزمانی عرضه آن با نسخه 12 اسکرین تایم بوده است که قابلیت‌های جدید آن با این محصول کسپرسکی همپوشانی داشته است.
 
شرکت کسپرکسی نیز در این رابطه اظهار کرد که بر اساس دستورالعمل‌های رسمی استفاده محدود از سیستم مدیریت دستگاه موبایل مجاز دانسته شده است و این شرکت در حالی به تخطی از این قانون متهم شده است که به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزارش در اجرای این دستورالعمل پا را فراتر از نرم‌افزار اسکرین تایم خود اپل نگذشته است.

 

 
 
اپل به پرسش رویترز در رابطه با ادعای کسپرسکی این خبرگزاری را به پاسخ چند ماه پیش خود ارجاع داد و دوباره اعلام کرد که نرم‌افزارهایی که حریم خصوصی و امنیت کاربر را به خطر می‌اندازند از اپل استور حذف خواهند شد.
 
جالب است بدانید که اپل به‌طور قاطع اعلام کرده که حذف نرم‌افزارها هیچ ربطی به ارائه قابلیت‌های مشابه با نرم‌افزار اسکرین تایم ندارد.

در این بیانیه آمده است که: «در این دسته نرم‌افزاری و هر دسته دیگری متعهد هستیم که اکوسیستم خلاقانه و رقابتی ایجاد کنیم. در دسته پیام‌رسانی، نقشه، ایمیل، موزیک، مرورگر وب، تصاویر، یادداشت‌برداری، مدیریت تماس‌ها و سیستم‌های پرداختی تعداد زیادی نرم‌افزار بسیار موفق وجود دارد که قابلیت‌ها و خدمات مشابه با اپل ارائه می‌دهند. ما به ارائه مکانی برای  شکوفایی این نرم‌افزارها برای بهبود تجربه کاربری برای همه متعهد هستیم.»
 


کد مطلب: 57705

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57705/درگیری-دولت-روسیه-اپل-سر-نرم-افزارهای-امنیتی

ايتنا
  https://www.itna.ir