۱
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵

اپل، مجوز استفاده از Face ID در کامپیوترهای مک را صادر کرد

ایتنا- شرکت اپل تصمیم گرفت که حق ثبت اختراع (پتنت) مربوط به استفاده از Face ID در کامپیوترهای مک را صادر کند و به زودی شاهد استفاده از این فناوری در کامپیوترهای مک خواهیم بود.
اپل، مجوز استفاده از Face ID در کامپیوترهای مک را صادر کرد
Face ID چند سال پیش و اولین بار در آیفون X مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدتی شاهد استفاده از این فناوری در آی‌پد پرو بودیم و بسیاری از تحلیلگران منتظر بودند که به زودی از این فناوری در کامپیوترهای مک استفاده شود. در نهایت این اتفاق رخ داد و اپل از صدور مجوزها و پتنت لازم برای استفاده از Face ID در مک خبر داد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، اپل تصمیم داد که تمام کاربران دستگاه‌های مختلف خود را از این فناوری شگفت‌انگیز و منحصر به فرد بهره‌مند سازد. استفاده از Face ID در کامپیوترهای مک دور از انتظار نبود. بسیاری از کاربران می‌دانستند که دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد.
 
 شایان ذکر است که کاربران از این موضوع هم آگاهی دارند که این Face ID لزوماً با برنامه موجود در آیفون یا آی‌پد یکسان نیست و ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. پیش‌بینی کارشناسان و متخصصان نشان می‌دهد که احتمالاً نسخه هوشمندتری از Face ID در مک‌ها به کار رود و حالت خواب هوشمند نیز به آن اضافه شود.
 
حالت خواب فعلی بیشتر بر اساس زمان کار می‌کند و به عنوان مثال اگر کاربر به مدت پنج دقیقه با کامپیوتر کار نکند، کامپیوتر وارد حالت خواب می‌شود. گاهی مواقع کاربر دارد مطلبی می‌خواند یا کار وی به گونه‌ای نیست که احتیاج به ورود داده داشته باشد. در این مواقع نیز سیستم به خواب می‌رود و این موضوع واقعاً آزاردهنده است.
 
با این پتنت و در حالت خواب هوشمند، کامپیوتر مک چهره کاربر را جستجو می‌کند. در صورتی که آن را پیدا کند، کامپیوتر وارد حالت خواب نمی‌شود و این واقعاً هوشمندانه و عالی است. ذکر این نکته لازم است که شرکت اپل هیچ لزومی برای پیاده‌سازی حالت خواب مذکور ندارد و ممکن است از حالت خواب هوشمند به این زودی رونمایی نشود.
 
کد مطلب: 57702
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام