۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۳

گوگل و سامسونگ، توجهی به خریداران گوشی هوشمند ندارند

ایتنا- به تازگی تغییرات جدیدی در عرصه گوشی‌های هوشمند رخ داده است. این تغییرات در یک نکته مشترک هستند. تغییرات جدید حاکی از آن است که ساموسنگ و گوگل توجهی به خواست، سلایق و علایق کاربران ندارند و صرفاً مسیر مورد نظر خود را طی می‌کنند.
گوگل و سامسونگ، توجهی به خریداران گوشی هوشمند ندارند
اخباری که به تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد که بازار گوشی هوشمند رو به افت و زوال است و اخیراً به صورت مداوم به این روند نزولی ادامه داده است. اخیراً دو تغییر بزرگ در بازار گوشی هوشمند رخ داد. نخست این‌که شرکت گوگل جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های گوشی پیکسل 4 بر ملا کرد. این اطلاعات شامل قابلیت باز کردن قفل گوشی با چهره “Face Unlock” و قابلیت حسگر حرکتی “Motion Sense” بود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، تغییر دوم با شرکت سامسونگ ارتباط دارد. این شرکت دست به افشای اطلاعات گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت پلاس زد تا کاربران مشتاق را از این طریق تشنه‌تر کند. اطلاعات مربوط به دانگل از جمله مواردی بود که افشا شد.
 

سوال: این موارد در چه چیزی مشترک بودند؟

 
پاسخ این سوال کاملاً مشخص است. اطلاعاتی که این دو شرکت منتشر کردند، نشان داد که اصلاً توجهی به علاقه و سلیقه کاربران ندارند و تصمیم گرفته‌اند که برنامه‌ریزی خود را بدون توجه به کاربران انجام دهند. این دو شرکت در مسیری پیش می‌روند که کاربران از آن مسیر متنفر هستند و آن مسیر شباهت و سازگاری این دو شرکت است.

قابلیت Face Unlock

یکی از مهم‌ترین و بهترین قابلیت‌های موجود در پیکسل 4، قابلیت باز کردن قفل صفحه با کمک فناوری تشخیص چهره است. این قابلیت به صورت وارونه نیز کار می‌کند. می‌توان از این ویژگی برای پرداخت‌های امن و احراز هویت اپلیکیشن استفاده کرد. گوگل مدعی است که این قابلیت مانند قابلیت‌های موجود در سایر گوشی‌ها و برندها نیست.
 
بر اساس بیانیه گوگل، از قابلیت “Face Unlock” می‌توان برای استفاده از فناوری Soli استفاده کرد. با توجه به این خصوصیات، وقتی کاربر به گوشی پیکسل 4 نزدیک می‌شود، سنسورهای مربوط به باز کردن قفل با تشخیص چهره را فعال می‌کند و وقتی کاربر گوشی را برمی‌دارد، قفل را باز می‌کند.
 
کد مطلب: 57691
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام