۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸

خرید بلیط هواپیما از سایت دلتابان

در این مقاله می خواهیم شما را با نکات خرید بلیط هواپیما، قوانین کنسلی و استرداد بلیط و نوع بلیط ها آشنا کنیم.
خرید بلیط هواپیما از سایت دلتابان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما
سفر با هواپیما، مزایا فوق العاده زیادی داشته و البته هزینه بیشتری را نیز می طلبد. از این رو در هنگام خرید بلیط ماهان باید دقت کافی را مبذول کنیم تا بتوانیم بهترین و ارزانترین بلیط را خریداری کنیم. گذشته از این ها باید با نکات مهم خرید بلیط و حتی کنسلی آن نیز آشنایی داشته باشیم. شناخت این موارد می تواند در صورت بروز مشکل، کمک بسیار زیادی به شما بکند. حال در این مقاله می خواهیم شما را با نکات خرید بلیط هواپیما، قوانین کنسلی و استرداد بلیط و نوع بلیط ها آشنا کنیم.

بایدها و نبایدهای خرید بلیط هواپیما
به طور کلی خرید بلیط هواپیما، کار چندان دشواری نیست و هر کسی می تواند به راحتی بلیط مورد نظر خود را تهیه کند. اما باید توجه داشت که شما با توجه به یک سری بایدها و نباید ها می توانید به راحتی بلیط تان را تهیه کرده و کمتر دچار مشکل شوید.
شما راه های بسیاری برای تهیه بلیط هواپیما دارید؛ اما چیزی که اهمیت دارد و یکی از بایدهای تهیه بلیط است، راحتی شما در تهیه بلیط می باشد. از این رو اولین توصیه ما به شما تهیه بلیط به صورت آنلاین و غیر حضوری است. با این کار شما دیگر نیاز نیست، زمان زیادی را برای رفتن به آژانس هواپیمایی تلف کنید. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، حتما از معتبر بودن وب سایت فروش مربوطه اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خرید بلیط بکنید. در صورتی که زمان دقیق سفرتان مشخص نشده است و از این بابت اطمینان ندارید، هرگز به سراغ خرید بلیط چارتر و لحظه آخری نروید؛ چرا که شرایط تغییر تاریخ بلیط و یا استرداد آن بسیار سخت بوده و حتی در اغلب موارد امکان استرداد بلیط وجود ندارد.
 
تفاوت انواع بلیط های هواپیما
بلیط های هواپیمایی به طور کلی به دو دسته بلیط های چارتری و بلیط های سیستمی تقسیم می شوند. البته شاید با این دو پرواز آشنایی داشته باشید. اما جهت اطلاعات بیشتر بیایید دقیق تر بررسی کنیم. به طور کلی پروازهای چارتر یا بلیط چارتری، تفاوت خاصی با بلیط های سیستمی ندارند.
همانطور که قیمت تورهای رزرو شده با قیمت تور لحظه آخری مشهد متفاوت می باشد، آژانس های مسافرتی در برخی اوقات، به خصوص در مواقعی که تردد مسافران یک در مسیر پروازی زیاد است، اقدام به فروش بلیط های چارتری می کنند. این بدان معنا است که شرکت هواپیمایی همه یا تعدادی از بلیط صندلی های یک پرواز را به آژانس مسافرتی خاصی می فروشد. در این شرایط اگر این بلیط ها به فروش نرسد، قاعدتا آژانس هواپیمایی متضرر می شود. اما مقابل این نوع بلیط، بلیط سیستمی وجود دارد. بلیط سیستمی یا برنامه ای، بلیط هایی هستند که پروازشان طبق برنامه از قبل تعیین شده انجام شده و همیشه در دسترس هستند. هزینه خرید این نوع بلیط به بلیط چارتری بیشتر است.
البته خرید این نوع بلیط مزایایی نیز دارد. برای مثال در صورتی که زمان مسافرت شما تغییر کند و شما مجبور به کنسل کردن بلیط شوید، خیلی راحت با دریافت بخشی از هزینه بلیط البته با توجه به شرایط کنسلی هر ایرلاین، می توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که در بلیط های چارتری چنین چیزی ممکن نیست.

 



در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
در زمان خرید بلیط هواپیما باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. یکی از این موارد مهم در این زمینه توجه به شرکت هواپیمایی مجری پرواز است. البته این که کدام یک از شرکت های هواپیمایی کیفیت مطلوب تری را برای مسافران عرضه می کنند، موضوعی است که نیازمند تجربه بیشتری می باشد. اما شما با کمی جستجو می توانید خیلی راحت تا حدی که بتوانید مناسب ترین بلیط را خریداری کنید، با این شرکت ها آشنا شوید. برای مثال برخی شرکت های هواپیمایی، تاخیر بسیار کمی در طول سال دارند و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود.
نکته دیگر توجه به هزینه و قیمت بلیط می باشد. ممکن است برای یک مسیر پروازی در یک روز خاص، چندین قیمت مختلف ببینید. این نوسان قیمت ممکن است به تخفیف ها، شرایط پرواز و ... بستگی داشته باشد. پس اگر می خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید، می توانید این قبیل بلیط ها را خریداری کنید. گذشته از این ها، زمان پرواز و طول مدت زمان پرواز، امکانات و خدمات شرکت هواپیمایی و ... نیز مواردی هستند که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به دقت به آنها توجه کرد.

عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هوایی مشهد 
برای تعیین قیمت بلیط هواپیما و یا تغییر آن در مواقع گوناگون، عوامل مختلفی نقش اساسی دارند. یکی از معیارهای کلیدی در تعیین قیمت بلیط هوایی مشهد، زمانبندی پرواز می باشد. طبیعتا نرخ تهیه بلیط در همه مواقع از سال ثابت نیست و ممکن است بسته به عوامل مختلف در هر زمان از سال یک بلیط، قیمت های مختلفی داشته باشد.
برای مثال ایام نوروز اوج تردد ها و پروازها در کشور است. به همین دلیل در این موقع از سال قیمت بلیط های هواپیما رشد چشمگیری دارند. موضوع دیگری که در تعیین قیمت بلیط نقش مهمی را ایفا می کند، کلاس های پروازی و نوع پروازی است که شما انتخاب می کنید. اگر بخواهید که از رفاه کامل برخوردار باشید و بخواهید از پروازهای غیر اکونومی استفاده کنید، قاعدتا هزینه تهیه بلیط شما افزایش پیدا خواهد کرد.
همچنین نوع بلیط که اعم از سیستمی و چارتری است نیز در قیمت گذاری نرخ بلیط تاثیر زیادی دارد. خدمات و امکاناتی که در یک پرواز دریافت می کنید هم نمی تواند در هزینه سفر شما با هواپیما بی تاثیر باشد. البته عوامل دیگری نیز در این تعیین قیمت موثرند که کنترل آن ها در اختیار شما نیست. برای مثال تورم هر ساله، افزایش قیمت سوخت و دیگر موارد از جمله عواملی هستند که باعث افزایش قیمت بلیط در هر سال می شوند.

 

نکات تغییر زمان پرواز و استرداد بلیط هواپیما
در برخی مواقع ممکن است، شما مجبور شوید، زمان پرواز تان را تغییر دهید و یا حتی بلیط تان را کنسل کنید. در این مواقع شما می توانید طبق قوانین پروازی، بخشی از هزینه بلیط تان را با توجه به شرایط کنسلی ایرلاین مورد نظر دریافت نمایید. البته این قضیه در شرایطی صادق است که بلیط سیستمی دریافت کرده باشید. در این شرایط هزینه مربوط به حساب فرد پرداخت کننده برگشت داده خواهد شد.
برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی دلتابان https://deltaban.com
 
 
کد مطلب: 57687
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد کبودانی
feedback
France
هواپیما اصلا حرف نداشت
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام