کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هک شدن 1.5 میلیون نفر کاربر سایت دوست‌یابی تری‌فان

19 مرداد 1398 ساعت 12:31

ایتنا -اطلاعات یک سایت دوستیابی آمریکایی موسوم به تری‌فان هک شده و داده‌های بیش از 1.5 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است.




 اطلاعات یک سایت دوستیابی آمریکایی موسوم به تری فان هک شده و داده های بیش از 1.5 میلیون نفر کاربر آن در فضای مجازی منتشر شده است. از جمله اطلاعات منتشر شده از این سایت در فضای مجازی می توان به موقعیت مکانی دقیق کاربران، عکس های خصوصی و برخی گرایشات شخصی اشاره کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، نحوه کار این سایت دوستیابی بدین شیوه است که با وارد کردن موقعیت مکانی خود می‌توانید موقعیت مکانی کاربران دیگر آن را در نزدیکی خود مشاهده کنید و حالا هکرها این اطلاعات را هم در اینترنت منتشر کرده‌اند.

اگر چه کاربران قادر به محدود کردن دامنه نمایش این اطلاعات بوده اند، اما این محدودیت بر روی سرورهای تری‌فان قابل اجرا نبوده و از همین رو تمامی داده‌های یادشده به دست هکرها افتاده است.

با توجه به ماهیت کار سایت های دوستیابی، پیش بینی می شود از اطلاعات یادشده برای باج گیری، تهدید مالی و سواستفاده عاطفی و احساسی از اعضای آن استفاده شود. اعضای این سایت محدود به آمریکا نبوده و میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

اولین بار یک شرکت امنیتی به نام پن تست وجود این نقص را به اطلاع تری‌فان رساند این شرکت با اندکی تاخیر آسیب پذیری امنیتی سرورهای خود را برطرف کرد، اما ظاهرا هکرها زودتر از پن تست از مشکل یادشده مطلع شده بودند.


کد مطلب: 57686

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57686/هک-شدن-1-5-میلیون-نفر-کاربر-دوست-یابی-تری-فان

ايتنا
  https://www.itna.ir