۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷

شکایت از اپل به خاطر ساختار ضبط مکالمات توسط سیری

ایتنا- دو تن از کاربران اپل به‌تازگی این کمپانی را به جهت ضبط غیرقانونی و عمدی مکالمات توسط دستیار هوشمند سیری محکوم کردند.
شکایت از اپل به خاطر ساختار ضبط مکالمات توسط سیری
دو تن از کاربران شرکت اپل به‌تازگی این کمپانی را به جهت ضبط غیرقانونی و عمدی مکالمات توسط دستیار هوشمند سیری محکوم کردند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، دادخواست جدیدی که به‌تازگی به دادگاه فدرال کالیفرنیای شمالی تقدیم شده است، از اپل در رابطه با ضبط غیرقانونی و عمدی مکالمات خصوصی افراد بدون اطلاع و آگاهی آنها توسط سیری شکایت کرده است.
 
در این دادخواست ادعا شده است که اپل قوانین مرتبط با تجاوز به حریم خصوصی کالیفرنیا، رقابت ناعادلانه، راه‌حل‌های قانونی مصرف‌کنندگان و داوری اعلامی را نقض کرده است.
شاکیان اعلام کرده‌اند که اپل کاربران را از استراق سمع توسط کارمندان انسانی این کمپانی آگاه نکرده است و در شرایط و ضوابط رسمی اپل نیز هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.
 
 
در دادخواست مزبور همچنین  آمده است که: «در هیچ جا شاکیان با این ضبط‌های غیرقانونی موافقت نکردند. اپل اعلام نکرده است که سیری مکالماتی که بدون عبارت یا حرکت بیداری انجام‌ شده است را ضبط می‌کند. بنابراین شاکیان لوپز و ای. ال با ضبط مکالماتشان توسط سیری موافق نبوده‌اند.»

آنها همچنین ادعا کردند که از آنجایی‌ که اپل همیشه به امنیت بیشتر کاربران خود نسبت به سایر رقبا نظیر گوگل و فیس‌بوک می‌بالد، پس با توجه به این اتفاقات تمام سناریوی اپل در این رابطه دروغ تلقی می‌شود.
 
این شاکیان در پی آن هستند که شرکت اپل تمامی خسارات وارده به آنها را جبران کرده و نیز تمامی مکالمات سیری را پاک کند.
البته اپل هنوز به این شکایت پاسخی نداده است، اما در پی این اتفاق، خاطر نشان کرده است که بخش کوچکی از درخواست‌هایی که از سیری می‌شود، صرفا برای بهبود این دستیار هوشمند در محیطی کاملا امن مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
کد مطلب: 57680
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام