کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توییتر بدون اجازه کاربران اطلاعات آنها را به شرکایش داده است

www.cnet.com , 20 مرداد 1398 ساعت 8:55

ایتنا - توییتر مدعی شده است که احتمالا تجربه آن دسته از کاربرانی که از ماه می 2018 روی تبلیغی کلیک کرده یا آن را مشاهده کرده‌اند احتمالا با افراد سوم شخص یا شرکای تبلیغاتی این کمپانی به اشتراک گذاشته‌شده است.


توییتر مدعی شده است که به‌تازگی در رابطه با تنظیمات حریم شخصی کاربر با مشکل مواجه شده است و احتمالا به‌صورت ناخواسته اطلاعات کاربران را با افراد سوم شخص به اشتراک گذاشته است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از  cnet، توییتر مدعی شده است که احتمالا تجربه آن دسته از کاربرانی که از ماه می 2018 روی تبلیغی کلیک کرده یا آن را مشاهده کرده‌اند احتمالا با افراد سوم شخص یا شرکای تبلیغاتی این کمپانی به اشتراک گذاشته‌شده است.
این اطلاعات شامل کد کشور کاربر، اطلاعات مرتبط با تبلیغ و زمان و چگونگی درگیری این افراد با تبلیغ یادشده است.
 

 
 
مشکل دیگر مربوط به گمانه‌زنی‌های توییتر در رابطه با کاربرانی بود که به خاطر نیازشان احتمال مشاهده یک تبلیغ توسط آن‌ها بیش از دیگران بود.
البته توییتر در این رابطه اطمینان داد که این اطلاعات به‌هیچ‌عنوان افشا نشده است و داده‌های خصوصی افراد نظیر پسورد و آدرس ایمیل آن‌ها همچنان در این کمپانی محفوظ است.
 
کمپانی‌های فعال درزمینهٔ فناوری در سال‌های اخیر در رابطه با چگونگی جمع‌آوری داده و ذخیره اطلاعات کاربران زیر ذره‌بین قرارگرفته‌اند.
بیشتر تمرکز ارگان‌های نظارتی و البته کاربران روی کمپانی فیس‌بوک متمرکز بوده است اما توییتر هم از این قاعده مستثنا نیست. البته این کمپانی در رابطه با چگونگی جمع‌آوری، استفاده و به اشتراک‌گذاری داده‌های شما شفاف‌تر بوده است و در همین راستا در سال گذشته سیاست حفظ حریم خصوصی خود را افشا کرده است.
 
سخنگوی توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما این مشکلات را جدی می‌گیریم و زمانی که یک مشکل به وجود می‌آید مطمئن می‌شویم که تغییرات لازم برای جلوگیری از دوباره اتفاق افتادن آن دسته از مشکلات را اعمال کرده‌ایم. در این مورد راهکاری را به کار بردیم و سیگنال‌های مجوز اشتراک اطلاعات که موجب به وجود آمدن این مشکل شده بود را برطرف کردیم.»
 


کد مطلب: 57669

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57669/توییتر-بدون-اجازه-کاربران-اطلاعات-شرکایش-داده

ايتنا
  https://www.itna.ir