۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

ساخت آیفون ویژه متخصصان امنیتی توسط اپل

ایتنا- اپل به‌زودی آیفون‌های ویژه‌ای را در اختیار محققان امنیتی قرار خواهد داد و بالاخره پس از مدت‌ها انتظار برنامه باگ باونتی را برای مک نیز عرضه خواهد کرد.
ساخت آیفون ویژه متخصصان امنیتی توسط اپل
شرکت اپل به‌زودی آیفون‌های ویژه‌ای را در اختیار محققان امنیتی قرار خواهد داد و بالاخره پس از مدت‌ها انتظار برنامه باگ باونتی را برای مک نیز عرضه خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget،  احتمالا قرار است تا این غول فناوری بخشی از برنامه باگ باونتی خود را با این آیفون‌های ویژه که با نسخه ارائه شده برای مشتریان تفاوت‌های عمده‌ای دارد، برای متخصصان امنیتی عرضه کند.
فوربز در این رابطه ادعا کرده است که دسترسی این برنامه برای این محققان به‌اندازه دسترسی کارمندان شرکت اپل نخواهد بود، اما قابلیت‌های آن به‌اندازه‌ای هست که این محققان بتوانند دید عمیق‌تری به آیفون‌ها داشته باشند.
 
این تلفن‌های همراه ویژه می‌توانند برای مثال به مشارکت‌کنندگان این طرح روشی برای تفتیش بخش‌های مختلف سیستم‌عامل یا اجزای خاصی نظیر حافظه ارائه بدهند و تا آنها راحتی بتوانند به دنبال آسیب‌پذیری‌ها بگردند.
 
 اپل

علاوه بر این گزارش‌ها نشان می‌دهند که بالاخره اپل برنامه باگ باونتی مک را نیز با تأخیر زیاد عرضه می‌کند.
در ابتدای سال جاری یک محقق نقص ویژه‌ای را در این سیستم کشف کرده بود که به هکرها اجازه می‌داد بدون نیاز به دسترسی ویژه ادمین ها بتوانند پسوردهای ورود به سیستم را به دست بیاورند.
البته او در اعتراض به این‌که برنامه باگ باونتی یادشده تنها برای نقص‌های   iOS و نه دستگاه‌های مک ساخته شده است، جزئیات این نقص را به اپل نگفت. 
 
پاتریک واردل به‌عنوان رییس محقان امنیتی Jamf به فوربز گفت: «اگر شما یک کمپانی بزرگ با منابع بسیار خوب مثل اپل باشید که ادعای برتری در بخش امنیت را دارد، داشتن برنامه باگ باونتی مسلم است.»
پاداش دادن به محققان امنیتی برای کشف نقص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند آنها را وادار کند که این آسیب‌پذیری‌ها را به اپل گزارش کرده و این کمپانی را بیش‌ از پیش ایمن کنند.
 
کد مطلب: 57666
برچسب ها: آیفون اپل امنیت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام