کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در واتس‌اپ؛

شناسایی پیام‌هایی که بارها فوروارد می‌شوند

16 مرداد 1398 ساعت 19:52

ایتنا - کاربران واتس‌اپ می‌توانند متوجه بشوند که کدام پیام‌ها در این پیام‌رسان بارها و بارها فوروارد شده است.



 اوایل بهمن‌ماه سال ۹۷، واتس‌اپ برای مبارزه با اطلاعات نادرست، فوروارد پیام‌ها را محدود کرد و کاربران تنها می‌توانستند پیام‌ها را برای ۵ نفر فووارد کنند. واتساپ برنامه‌های مختلفی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم خود دنبال می‌کند.

به گزارش ایتنا از تابناک، در راستای محقق ساختن این هدف، قابلیت جدیدی در پیام‌رسان واتساپ معرفی شده که با کمک آن کاربران می‌توانند متوجه شوند کدام پیام‌ها در واتس‌اپ به دفعات فوروارد شده است.

در واتس‌اپ برای فوروارد پیام فلشی نمایش داده می‌شود. در تنظیمات جدید، در صورتی که پیام توسط کاربران بیش از پنج بار فوروارد شده باشد، فلش فوروارد به‌صورت دوتایی نمایش داده خواهد شد. 

علاوه بر این، کاربران واتس‌اپ در کنار فلش با عبارت «forwarded many times» رو‌به‌رو می‌شوند که به این موضوع اشاره می‌کند که پیام بارها فوروارد شده است. واتس‌اپ در صفحه‌ وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرد که درنهایت کاربران نمی‌توانند به‌صورت دقیق متوجه شوند که پیام مربوطه چند بار بازارسال شده است و اطلاعات مربوط به تعداد دفعات بازارسال پیام در وب‌سایت شرکت محفوظ باقی می‌ماند و دراختیار همه‌ی کاربران قرار ندارد.

سخنگوی واتس‌اپ در گفتگویی با BuzzFeed News اعلام کرد:
کاربران در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ می‌توانند متوجه شوند کدام پیام‌ها بارها و بارها فوروارد شده‌‌اند. در نتیجه پیام‌هایی که به‌صورت زنجیره‌ای بارها بازارسال شده باشند، قابل شناسایی هستند. 

یکی از دلایلی که واتس‌اپ تصمیم گرفت محدودیت‌هایی برای بازارسال پیام‌ها تعیین کند، انتشار اخبار غلط در مورد حملات وحشیانه و قتل‌هایی در هند بود که به موضوع آدم‌ربایی کودکان مربوط می‌شد. واتس‌اپ درنظر دارد باتوجه به قوانین دولتی و مدنی، ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم خود اضافه کند تا به مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست بپردازد. 


کد مطلب: 57660

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57660/شناسایی-پیام-هایی-بارها-فوروارد-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir