۱
plusresetminus
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸

داروی هوشمندی که درمان تومور مغزی را متحول خواهد کرد

ایتنا - علوم دارویی به واسطه فناوری کامپیوتر به شدت با پیشرفت روبروهستند و در همین راستا نیز محققان به تازگی موفق به ساخت دارویی شده‌اند که می‌تواند درمان سرطان مغز را با تحول زیادی روبرو کند.
داروی هوشمندی که درمان تومور مغزی را متحول خواهد کرد
تحقیقات نشان داده‌اند که داروی ارزان قیمتی با ترکیب سه دارویی که هم اکنون در بازار موجود است می‌تواند درمان تومور مغزی را متحول کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از dailymail، علوم دارویی به واسطه فناوری کامپیوتر به شدت با پیشرفت روبروهستند و در همین راستا نیز محققان به تازگی موفق به ساخت دارویی شده اند که می تواند درمان سرطان مغز را با تحول زیادی روبرو کند.
 
این داروی ویژه که هنوز به صورت رسمی نامی برای ان انتخاب نشده است از ترکیب آسپیرین مایع، تری استین و  ساخارین ساخته شده است و با شکستن موانع درمان سرطان مغز، تومورها را در معرض داروهای قوی ایمونوتراپی  قرار میدهد.
 
 
 
محققان ثابت کرده اند که این داروی جدید می تواند از مانع مغز- خون رد شود. این مانع موجب می شود که داروهای درمان سرطان تنوانند به تومورهای مغزی حمله ور شوند. این دارو می تواند داروهای قوی تر و موثرتر دیگری را با خود به درون مغز حمل کند.
 
پژوهش مرتبط با ساخت این دارو توسط محققان دانشگاه های پورتسموت و لیورپول انجام شده است و امیدها را برای درمان سرطان مغز بیش از پیش زنده کرده است. لازم به ذکر است که هر ساله بیش از 16 هزار نفر در بریتانیا با سرطان مغز دست و پنجه نرم می کنند ولی به دلیل کمبود داروهای موثر از درمان باز می مانند.
 
کد مطلب: 57656
برچسب ها: دارو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام