کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نیمی از افزونه‌های کروم کمتر از 10 بار دانلود شده‌اند

8 مهر 1398 ساعت 10:31

ایتنا- بیشتر افزونه‌های عرضه‌شده برای مرورگر گوگل کروم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و تعداد نصب نیمی از این امکانات کمتر از 10 بار گزارش شده است.


بیشتر افزونه‌های عرضه‌شده برای مرورگر گوگل کروم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و تعداد نصب نیمی از این امکانات کمتر از 10 بار گزارش شده است. 
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، مرورگر کروم که این روزها از محبوبیت خوبی برخوردار است دارای 18860 افزونه است، اما بر اساس اطلاعات عرضه‌ شده در آمار Extension Monitor، شمار زیادی از این افزونه‌ها در میان کاربران میلیونی مرورگر کروم کم‌تر از ده بار نصب‌شده‌اند.
این آمار همچنین شامل مرورگرهای مبتنی بر کروم از قبیل وی والدی، اوپرا، مایکروسافت اج و دیگر مثال‌های متن‌باز مبتنی بر کروم نیز می‌شود.
 
همچنین تنها 13 عدد از این افزونه‌ها در حدود 10 میلیون بار دانلود و نصب‌شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ترجمه گوگل، ادوبی آکروبات، تمپرمانکیف اواست، ادبلاک پلاس، اد بلاک، یوبلاک اوریجین، پینترست، ویبکس، اسکایپ، اواست سیف پرایس و مانی اشاره کرد.
البته برخی از افزونه‌ها نظیر گوگل فوتوز، لست پس، هنگاوتز و دستیار آمازون نیز به رقم 10 میلیون نصب نزدیک می‌شوند.
 

 
 
آمار یاد شده نشان می‌دهد که از میان 1,230,081,087 افزونه گوگل کروم، نیمی از آنها کمتر از 16 بار و 87 درصد نیز کمتر از 1000 بار نصب‌شده‌اند و 10 درصد نیز اصلاً از سوی کاربران نصب نشده‌اند. 13.5 درصد باقی‌مانده تنها یک‌بار نصب‌شده‌اند که احتمالا نصب کننده آنها خود توسعه‌دهندگان یا افراد نزدیکشان بودند.
 
همچنین شمار زیادی از افزونه‌های گوگل کروم رایگان هستند و تنها 16718 افزونه پولی برای این مرورگر وجود دارد که 5885 عدد از آنها هرگز خریداری‌نشده‌اند.
البته ابزار IE Tab یکی از اصلی‌ترین افزونه‌های و غیر رایگان گوگل است که در میان یکی از پنج افزونه پولی برتر نصب‌شده در گوگل کروم است.
 
مشکل اینجاست که عدم توجه به این افزونه‌های می‌تواند منجر به این شود که کمپانی‌ها تلاششان را برای ساخت امکانات موردقبول‌تر بیشتر کنند و در غیر این صورت باید انتظار داشت که تمام اکوسیستم افزونه کروم به‌شدت به زوال خود نزدیک بشود.
 


کد مطلب: 57643

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57643/نیمی-افزونه-های-کروم-کمتر-10-بار-دانلود-شده-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir