۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

نخستین کافه جهان بر پایه هوش مصنوعی که با شناسایی چهره مشتریان به آن‌ها سرویس می‌دهد

ایتنا - به‌تازگی اولین کافه مجهز به هوش مصنوعی در لندن بازگشایی‌شده است. این کافه که توسط نرم‌افزار جدید DataSparQ گردانده می‌شود از با استفاده از هوش مصنوعی افراد را در صف دیجیتالی قرار می‌دهد و فرایند سفارش گیری را تا حد ممکن آسان می‌کند.
نخستین کافه جهان بر پایه هوش مصنوعی که با شناسایی چهره مشتریان به آن‌ها سرویس می‌دهد
استفاده از هوش مصنوعی DataSparQ در کافه‌ها می‌تواند از دست رفتن مشتریان به دلیل تعلل در دریافت سفارششان را به میزان 75 درصد کاهش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techeblog، به‌تازگی اولین کافه مجهز به هوش مصنوعی در لندن بازگشایی‌شده است. این کافه که توسط نرم‌افزار جدید DataSparQ گردانده می‌شود از با استفاده از هوش مصنوعی افراد را در صف دیجیتالی قرار می‌دهد و فرایند سفارش گیری را تا حد ممکن آسان می‌کند. سیستم تشخیص چهره به‌کاررفته در این سیستم به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که بر اساس ترتیب باید به کدام مشتریان سرویس داد.
 
 
 
این نرم‌افزار برای کافه‌داران تنها 240 دلار در ماه خرج دارد و برای راه‌اندازه تنها وب‌کم‌‌های ساده، صفحه‌نمایش لمسی و اینترنت نیازمند خواهد بود. محققان سیستم DataSparQ در طی تحقیقات خود دریافتند که مشتریان به‌طور متوسط دو ماه از عمر خود را صرف انتظار برای دریافت سفارششان در کافه‌ها می‌کنند و این نرم‌افزار این زمان را به حداقل کاهش خواهد داد.
 
علاوه بر این بررسی‌های این تیم تحقیقاتی حاکی از آن بود که استفاده از DataSparQ در کافه‌ها موجب می‌شود شمار افرادی که کافه را به دلیل تعلل زیاد در تهیه سفارش ترک می‌کنند به میزان 75 درصد کاهش پیدا کند. همچنین این سیستم می‌تواند با تخمین دقیق سن افراد به کافه‌داران در ارائه خدماتی بهتر کمک کند.
 
کد مطلب: 57629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام