کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهکار بوئینگ برای رفع مشکل هواپیمای 737 Max: استفاده همزمان از دو کامپیوتر برای کنترل هواپیما

www.engadget.com , 16 مرداد 1398 ساعت 12:46

ایتنا- به نظر می‌رسد که کمپانی بوئینگ برای نقص کشف‌شده در هواپیمای 737 Max راه‌حل مفیدی دارد و قرار است تا این مشکل را با اصلاحات نرم‌افزاری برطرف کند.


به نظر می‌رسد که کمپانی بوئینگ برای نقص کشف‌شده در هواپیمای 737 Max راه‌حل مفیدی دارد و قرار است تا این مشکل را با اصلاحات نرم‌افزاری برطرف کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، به نظر می‌رسد که کمپانی بوئینگ برای نقص کشف‌شده در هواپیمای 737 Max راه‌حل مفیدی دارد. این کمپانی خوش‌نام درزمینهٔ ساخت هواپیماهای مسافربری درحال‌توسعه نرم‌افزاری است که برای بهبود قابلیت اطمینان به‌جای یک کامپیوتر کنترل پرواز از هردوی آن‌ها ورودی دریافت می‌کند. این نرم‌افزار نه‌تنها مشکل هواپیمای 737 Max را برطرف خواهد کرد بلکه قابلیت اطمینان به سیستم MCAS را نیز افزایش خواهد داد.
 
همچنین گزارش‌های ذکرشده در رابطه با این اقدام جدید بوئینگ توضیحاتی را در رابطه با نقص جدید هواپیمای 737 Max ارائه کردند. به گفته آن‌ها یک پردازنده کوچک در هواپیمای 737 Max به‌اندازه کافی در برابر پیامدهای تغییرات تصادفی بیت‌ها محافظت نشده بود و به‌این‌ترتیب زمان بازیابی کنترل هواپیما برای خلبانان در شرایط واقعی بسیار زیاد می‌شد. درنهایت تغییرات بیت‌ها منجر به ازکارافتادن هم‌زمان هر دو کامپیوترهای پرواز می‌شد و تمام ماجرا می‌توانست به یک فاجعه ختم شود.
 

 
 
بوئینگ هنوز به‌صورت رسمی گزارش‌های یادشده را تائید یا رد نکرده است و تنها این پیام را تکرار می‌کند که برای حل نقص یادشده با FAA و دیگر مقامات مرتبط همکاری می‌کند. این کمپانی قصد دارد که نسخه اصلاح‌شده این نرم‌افزار را برای ماه سپتامبر آماده کند و امیدوار است که بتواند در ماه اکتبر این هواپیماها را دوباره به آسمان برگرداند.
 
البته هنوز مشخص نیست که این خواسته بوئینگ محقق خواهد شد یا خیر. این کمپانی اهداف تابستانه خود را تا ساعت‌های قبل از انتشار عمومی نقص هواپیمای 737 Max در ماه ژوئن به‌خوبی دنبال کرده بود. البته هنوز مشخص نیست که مقامات بتوانند به این هواپیما اجازه پرواز بدهند و صدور چنین مجوزی نیازمند ساعت‌ها تست و بررسی سلامت این هواپیما است. به‌این‌ترتیب مدت‌زمان زیادی طول خواهد کسید تا این  هواپیمای مسافربری پروازهای عادی خود را از سر بگیرد.
 


کد مطلب: 57623

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57623/راهکار-بوئینگ-رفع-مشکل-هواپیمای-737-max-استفاده-همزمان-دو-کامپیوتر-کنترل-هواپیما

ايتنا
  https://www.itna.ir