کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

70 درصد از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند

13 مرداد 1398 ساعت 23:11

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات با انتشار جدول نوع فعالیت کاربران ۶ سال به بالای اینترنت در کشور، گفت: کاربر ایرانی بخش عمده‌ای از اطلاعات بهداشت و سلامت خود را از طریق اینترنت کسب می‌کند.




 امیر ناظمی در توئیتر با انتشار جدول جمعیت کاربر اینترنت در ایران بر مبنای نوع فعالیت، نوشت: کاربر ایرانی بخش عمده‌ای از اطلاعات بهداشت و سلامت خود را از طریق اینترنت کسب می‌کند. به همین دلیل سلامت الکترونیک فراتر از پرونده سلامت و نسخه است.

به گزارش ایتنا از مهر، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی اجرای دولت الکترونیک در کشور، گفت: درمان‌محوری گرایش نظام سلامت است که به سلامت الکترونیکی نیز به ارث رسیده است و فرصت بازسازی نظام اداری با دولت الکترونیک نشده است.

مطابق داده‌های این جدول بیش از ۷۰ درصد فعالیت جمعیت کاربر اینترنت در سایتهای اجتماعی حضور دارند. بازی و دانلود بازی، عکس، فیلم و موسیقی ۵۵.۱ درصد حضور کاربران در اینترنت را تشکیل می‌دهد.
 


ارتباطات ۱۹.۷ درصد زمان کاربران در اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد. ۱۹.۲ درصد ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر و ۲.۲ درصد مشارکت الکترونیکی از دیگر فعالیت‌های کاربران در اینترنت است.

در این آمار، ۳۵.۷ درصد کاربران ایرانی برای دریافت اطلاعات در ارتباط با موضوعات سلامت و بهداشت در اینترنت جستجو می کنند. ۱۹.۱ درصد کاربران در خصوص بانکداری الکترونیکی در اینترنت فعال هستند و ۳۳.۶ درصد از فعالیت کاربران در اینترنت به دریافت اطلاعات در ارتباط با کالا و خدمات مربوط می شود.


کد مطلب: 57612

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57612/70-درصد-کاربران-ایرانی-شبکه-های-اجتماعی-حضور

ايتنا
  https://www.itna.ir