کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستمی که می‌تواند شنود اطلاعات کاربران آلکسا را متوقف کند

29 مهر 1398 ساعت 18:27

ایتنا- آمازون در پی اعتراضات کاربران مبنی بر شنود مکالماتشان با دستیار هوشمند الکسا گزینه‌ای را برای خاموش کردن قابلیت مرتبط با این شنود در الکسا قرارداده است.


آمازون در پی اعتراضات کاربران مبنی بر شنود مکالماتشان با دستیار هوشمند الکسا گزینه‌ای را برای خاموش کردن قابلیت مرتبط با این شنود در الکسا قرارداده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی newsbytesapp، اگر از دستیارهای هوشمند استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید که کمپانی‌های سازنده آنها مکالماتتان را می‌شنوند.
البته انجام این کار به ادعای آنها تنها برای بهبود قابلیت‌های تشخیصی و پاسخ‌گویی این هوش‌های مصنوعی است، اما هیچکس از شنیده شدن مکالماتش راضی نیست.
البته آمازون قابلیتی را طراحی کرده است که مکالمات الکسای شما را مخفی نگه می‌دارد.
 
آمازون کارمندان بسیار زیادی دارد که هرکدام از آنها اطلاعات ضبط‌ شده کاربران را به‌منظور بهبود قابلیت‌های الکسا در درک و مدیریت مؤثر مکالمات تحلیل و بررسی می‌کنند.
مکالمات افراد اغلب شامل اطلاعات حساسی از قبیل نام‌ها، آدرس‌ها، وقت ملاقات با پزشکان و دیگر اطلاعات خصوصی آنها است. حتی این کارمندان می‌توانند موقعیت مکانی دقیق کاربران الکسا را با چند ابزار ساده پیدا کند.
 

 
 
البته برای این موضوع راه‌حلی وجود دارد و از آنجایی‌ که بسیاری از افراد نمی‌خواهند مکالماتشان توسط افراد سوم شخص شنیده شود، آمازون برای آنها قابلیتی را ارائه کرده است که می‌تواند از شنود این اطلاعات جلوگیری کند.
زمانی که این گزینه خاموش است می‌توانید مطمئن باشید که این کمپانی مکالمات شما را ضبط نمی‌کند و شنودی صورت نمی‌گیرد.
 
اگر می‌خواهید اطلاعات ضبط شده خود با الکسا را مخفی نگه‌دارید، می‌توانید به بخش حریم خصوصی الکسا در منوی تنظیمات این نرم‌افزار وارد شوید. سپس با انتخاب گزینه “Manage How Your Data Improves Alea” نوار خطی موجود در کنار گزینه “Help Improve Amazon Service and Develop New Features” را خاموش‌کنید.

با انجام این کار مطمئن باشید که کارمندان آمازون نمی‌توانند مکالمات شما را بشوند.
 


کد مطلب: 57609

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57609/سیستمی-می-تواند-شنود-اطلاعات-کاربران-آلکسا-متوقف-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir