۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

هک شدن 20 درصد از خودروهای خودران موجب اختلال در ترافیک جهان خواهد شد

ایتنا - گروهی از کارکنان موسسه فناوری جورجیا در طی بررسی‌های خود به نیازمندی‌های هکرهای آینده برای ایجاد یک حادثه بزرگ در خودروهای خودران پرداختند.
هک شدن 20 درصد از خودروهای خودران موجب اختلال در ترافیک جهان خواهد شد
هکرها برای ایجاد هرج‌ومرج ترافیکی تنها نیازمند به دسترسی به سیستم‌های 20 درصد از خودروهای خودران هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از eandt.theiet، گروهی از کارکنان موسسه فناوری جورجیا در طی بررسی‌های خود به نیازمندی‌های هکرهای آینده برای ایجاد یک حادثه بزرگ در خودروهای خودران پرداختند. پیتر یانکر به‌عنوان یکی از راهبران این پژوهش دراین‌باره اظهار داشت که:« برخلاف بیشتر رخنه‌های اطلاعاتی که می‌شنویم، اتومبیل‌های هک شده پیامدهای فیزیکی دارند. یکی از جنبه‌های نگران‌کننده خودروها این است که در حال حاضر یک سیستم محاسبانی مرکزی وجود دارد و چیزهای زیادی حول محور آن می‌گردند.»
 
جسی سیلوربرگ به‌عنوان همکار یانکر در این مطالعه اظهار داشت که:« شما برای استفاده از اتومبیل یا رادیوی ماهواره‌ای خود به سیستم‌های جداگانه نیاز ندارید. اگر بتوانید به یکی از این سیستم‌ها دسترسی پیدا کنید ممکن است بتوانید به سیستم‌های دیگر نیز برسید. »
 
 
 
این محققان در شبیه‌سازی ویژه‌ای که از شهر منهتن انجام دادند موفق شدند تا با متوقف کردن تنها 20 درصد از اتومبیل‌ها در ساعات پر رفت آمد، این شهر را به جزایر کوچکی تقسیم کنند که گذر از یک بخش به بخش دیگر در آن ممکن نباشد. به‌این‌ترتیب اگر تنها 40 درصد خودروهای شهر منهتن از نوع خودروی خودران باشند، هکرها با دست‌کاری نیمی از آن‌ها می‌توانند به‌طورکلی شهر را مختل کنند.
 
البته هک 10 درصد از خودروهای موجود در خیابان منهتن در ساعات اوج ترافیک موجب می‌شود که وسایل نقلیه اضطراری مثل آمبولانس‌ها به‌راحتی نتوانند از ترافیکی که در سراسر شهر در حال عبور است، گذر کنند. این اتفاق در صورت هک 20 درصد از خودروها در ترافیک متوسط روز تکرار خواهد شد.
 
البته کمپانی‌هایی مانند انویدیا تراشه‌های خودروهای خودران خود را به نحوی طراحی کرده‌اند که هوش مصنوعی به‌کاررفته در آن‌ها به‌صورت دائمی رفتار خودروهای بدون راننده را بررسی می‌کند و در صورت بروز هرگونه هک آن‌ها را متوقف می‌کند.
 
کد مطلب: 57568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام