کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد 20 درصدی فروش تلفن‌های همراه هواوی علیرغم تحریم‌های آمریکا

www.engadget.com , 20 مرداد 1398 ساعت 19:18

ایتنا - آمار اخیر هواوی نشان می‌دهد که فروش تلفن‌های همراه آن در نیمه اول سال 2019 میلادی 118 میلیون دستگاه بوده است.


هواوی برخلاف مشکلات بین‌المللی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند در نیمه اول سال 2019 میلادی تجارتی باثبات داشته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، هواوی از چندی پیش به ارتباط نزدیک با دولت چین و تولید محصولات ناامنی که ممکن بود برای جاسوسی مورداستفاده قرار بگیرد متهم شده است. بااین‌حال آمار اخیر این کمپانی نشان می‌دهند که فروش تلفن‌های همراه آن در نیمه اول سال 2019 میلادی 118 میلیون دستگاه بوده است. این ترتیب هواوی موفق شده است تا هر سه ماه 59 میلیون تلفن همراه به فروش برساند. درنتیجه میزان درآمد شش‌ماهه این کمپانی 32 میلیارد دلار امریکا بوده است.
 
تجارت زیرساخت‌های شبکه هواوی که به‌منظور فروش سخت‌افزار به اپراتورهای بزرگ جهانی تشکیل شده است نیز سودآور باقی‌مانده است. برخلاف اتهامات ناامن بودن فناوری هواوی، این کمپانی در این بخش با فروش 21 میلیارد دلاری روبرو شده است. همچنین این غول فناوری در تجارت‌های دیگر نظیر تبلت‌ها، کامپیوترهای خانگی و فناوری‌های پوشیدنی نیز موفق عمل کرده است اما از ارائه گزارش‌های مرتبط سر باز زده است.
 

 
 
هواوی از زمانی که از سوی دولت آمریکا به‌عنوان یک تهدید شناخته‌شده و در فهرست نهادهای این دولت قرارگرفته است، سال سختی داشته است. این امر به معنای آن است که این کمپانی از دستیابی به فن‌آوری از شرکت‌های آمریکایی محروم شده است و دیگر کمپانی‌ها نظیر گوگل، اینتل و کوالکام مجبور به رعایت این تحریم‌ها هستند.
 
رن ژنگفی به‌عنوان مدیر هواوی تخمین زده است که این ممنوعیت در طی دو سال برای این کمپانی 30 میلیارد دلار هزینه خواهد شد و حتی آمارهای فروش مثبت آن با اخطارهای شدید در رابطه با آینده این کمپانی همراه شده‌اند. البته مستثناهای در نظر گرفته‌شده برای برخی از شرکت‌های آمریکایی برای تجارت با هواوی ممکن است تا حدی این فشارها را کاهش بدهد
 


کد مطلب: 57563

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57563/رشد-20-درصدی-فروش-تلفن-های-همراه-هواوی-علیرغم-تحریم-های-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir