کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط 56 درصدی درآمد سامسونگ، آغازی برای سقوط بازار تلفن همراه هوشمند

www.sammobile.com , 14 مرداد 1398 ساعت 22:27

ایتنا - سامسونگ بر اساس آمارهای جدید سه‌ماهه دوم سال 2019 میلادی خود اخطار داده است که سود این کمپانی با کاهش درآمد 4 درصدی این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2018 میلادی، میزان سود سرمایه‌گذاران به میزان 56 درصد کاهش خواهد داشت.


سامسونگ به سرمایه‌گذاران اخطار داده است که سود این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2019 میلادی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داشت.
 
به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی sammobile، سامسونگ بر اساس آمارهای جدید سه‌ماهه دوم سال 2019 میلادی خود اخطار داده است که سود این کمپانی با کاهش درآمد 4 درصدی این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2018 میلادی، میزان سود سرمایه‌گذاران به  میزان 56 درصد کاهش خواهد داشت.
 
کمپانی سامسونگ به‌تازگی نتایج درآمدی کامل خود در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری را افشا کرده است. این ارقام که تنها اندکی بهتر از پیش‌بینی‌های سامسونگ است هنوز هم نشانی از موفقیت را در این کمپانی به نمایش در‌نمی‌آورد.
سود سامسونگ به دنبال فروش نه‌چندان خوب تراشه‌ها و پرچم‌داران این کمپانی به میزان 55.61 درصد کاهش داشته است.
 

 
 
درآمد تلفیقی سامسونگ برای سه‌ماهه دوم سال 2019 برابر 48 میلیارد دلار بوده است و سود عملیاتی آن نیز 5.6 میلیارد بوده است.
سامسونگ در بازه زمانی سال میلادی گذشته 13.3 میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کرده بود و همین امر نشان از چالش‌های اساسی این کمپانی در ماه‌های آینده دارد.
 
یکی از دلایل کاهش سوددهی سامسونگ به دلیل اشباع بازار تراشه‌های فلش مموری DRAM و NAND است. عرضه بیشتر از تقاضا است و همین امر منجر به کاهش قیمت می‌شود.
سامسونگ زمانی که عرضه این تراشه‌ها کاهش یافته بود توانست تراشه‌های خود را باقیمت بالاتری در بازار به فروش برساند و همین امر منجر به سود بالای این کمپانی در سال گذشته میلادی شد.
 
فروش تراشه‌های حافظه که دوسوم فروش سامسونگ را تشکیل می‌دهند دلیل اصلی کاهش سوددهی این کمپانی در بازه زمانی اشاره‌شده است. سامسونگ اظهار داشته است که تقاضا برای NAND و DRAM با ادامه خرید مشتریان دیتاسنترها افزایش داشته است.
هم‌اکنون سامسونگ انتظار دارد که این تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یابد اما همچنان اخطار می‌دهد که این میزان تقاضا به دلیل عدم قطعیت شرایط خارجی ممکن است دچار نوسانات زیادی شود.
 


کد مطلب: 57561

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57561/سقوط-56-درصدی-درآمد-سامسونگ-آغازی-بازار-تلفن-همراه-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir