۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۱

فیس‌بوک: وظیفه ما حذف محتوای مدنظر سیاست‌مداران نیست

ایتنا- فیس‌بوک اعلام کرد که زیر بار حذف اخباری که از سوی یکی از احزاب سیاسی جعلی شناخته می‌شود، نخواهد رفت.
فیس‌بوک: وظیفه ما حذف محتوای مدنظر سیاست‌مداران نیست
فیس‌بوک اعلام کرد که زیر بار حذف اخباری که از سوی یکی از احزاب سیاسی جعلی شناخته می‌شود، نخواهد رفت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، سیمون میلنر به‌عنوان معاون رئیس فیس‌بوک در آسیا اقیانوسیه حکم جدیدی را در رابطه با مدیریت اخبار جعلی که در می ماه گذشته در رابطه با انتخابات فدرال استرالیا منتشرشده بود، صادر کرد.
 
سیمون میلنر در نامه‌ای در این رابطه اظهار داشت که وظیفه ما نیست که محتوایی را که از جانب یکی از طرف‌های سیاسی غلط پنداشته  می‌شود را حذف کنیم. این نامه یک ماه پس از روز انتخابات 2019 استرالیا به نوا کارول به‌عنوان دبیر ملی حزب کارگر استرالیا عرضه شد.
 
 
 
در این انتخابات یک کارزار اطلاعاتی، اخباری را در رابطه با برنامه‌های حزب کارگر مبنی بر بازگرداندن مالیات مرگ (که استرالیا در دهه 1970 میلادی آن را لغو کرده بود) در فیس‌بوک منتشر کرده بود. حزب کارگر نیز در پاسخ این اقدام به فیس‌بوک اعلام کرده بود که این دسته از اخبار جعلی در رابطه با مالیات مرگ ممکن است بر نتیجه انتخابات اثر بگذارد. میلنر نیز در پاسخ به درخواست این حزب برای حذف اخبار مرتبط با این مالیات جدید، اظهارات یادشده را بیان کرد.
 
میلنر در این نامه اعلام کرد که:« من درک می‌کنم که ترجیح شما بر این بود که فیس‌بوک تمام محتوایی که از جانب شما به‌منزله اطلاعات غلط تلقی می‌شود را به‌جای تنزل رتبه به‌طورکلی حذف کند؛ بااین‌حال فیس‌بوک تنها محتوایی را حذف می‌کند که استانداردهای جامعه ما را نقض کند.»
 
در کشمکش‌های بین مقامات فیس‌بوک و حزب کارگر، میلنر اظهار داشت که فیس‌بوک از کار دولت استرالیا برای ایمن‌سازی انتخابات 2019 حمایت می‌کند. البته چندی پیش کمیسیون تجارت فدرال فیس‌بوک را به دلیل مشکلات حریم خصوصی در رابطه با تأثیر احتمالی این پلتفرم بر کمپین‌های سیاسی جریمه کرده بود.
 
کد مطلب: 57558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام