کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ملت‌های کوچک زیر سایه ارز دیجیتال

18 مرداد 1398 ساعت 4:13

ایتنا- پنج کشور کوچک در جهان توانستند تأثیر چشمگیری بر حوزه بیت‌کوین و بلاک‌چین بگذارند. در حال حاضر اقتصاد این پنج کشور در زیر سایه ارز دیجیتال با رشد خوبی همراه بوده است.


فناوری بلاک‌چین از زمانی که وارد بازار شد تاکنون که به یک فناوری کاربردی و پربازده تبدیل شده، مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. در این مسیر کشورهای زیادی به رشد و پیشرفت بلاک‌چین کمک کردند که در بین این کشورها، نام کشورهای کوچک بیشتر به چشم می‌خورد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از فینتک‌نیوز، پنج کشور در زمینه ارز دیجیتال و بلاک‌چین نقش تأثیرگذار و مهمی را ایفا کردند. این پنج کشور گرجستان، تایلند، مالت، لیختن‌اشتاین و قبرس هستند که اکنون به واسطه تبادل ارزهای دیجیتال رشد خوبی را تجربه کرده‌اند.
 
در مورد گرجستان باید گفت که هیچ‌کس فکر آن را هم نمی‌کرد که یکی از تأثیرگذارترین کشورها در زمینه بلاک‌چین، گرجستان باشد. در سال 2017، بر اساس مطالعات دانشگاه کمبریج، گرجستان از نظر حجم ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داد. بسیاری از افراد در حیرت هستند که چگونه این کشور چهار میلیونی به چنین جایگاهی دست یافته است.

 

تایلند نقش مهمی در تبدیل کردن چین به نخستین کشور فعال در زمینه استخراج ارز دیجیتال داشت. تایلند از ارز دیجیتال و فناوری بلاک‌چین در بسیاری از صنایع خود استفاده کرده است تا این صنایع را به رشد و پیشرفت برساند. ملت کوچک بعدی که آثار مثبت زیادی از ارز دیجیتال و بلاک‌چین دریافت کرده، مالت است. مالت یک کشور جزیره‌ای در دریای مدیترانه است.
 
کشور مالت به رشد و توسعه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال کمک شایانی نموده است. این کشور نیز از فناوری بلاک‌چین در زمینه‌های گوناگونی استفاده کرده است. لیختن‌اشتاین و قبرس نیز دو مورد از کشورهای کوچکی هستند که نتایج و فواید زیادی از بلاک‌چین و هوش مصنوعی دریافت کرده‌اند.
 
لیختن‌اشتاین در حال حاضر بیشتر به عنوان زادگاه کسب و کارهای مختلف شناخته می‌شود. در این کشور بیت‌کوین و اتریوم، هیچ تفاوتی با ارز رسمی این کشور ندارد. کشور قبرس نیز بهره‌های زیادی از ارز دیجیتال برده است. این کشور، اولین کشوری بود که در زمینه ارز دیجیتال و بلاک‌چین برنامه آموزشی ارائه کرد. حتی در این کشور، مقطع کارشناسی ارشد ارز دیجیتال نیز وجود دارد.
 
 
 


کد مطلب: 57552

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57552/رشد-ملت-های-کوچک-زیر-سایه-ارز-دیجیتال

ايتنا
  https://www.itna.ir