کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکر مشهور به خاطر همکاری برای مبارزه با سایر هکرها به زندان نخواهد رفت

www.independent.co.uk , 11 مرداد 1398 ساعت 22:59

ایتنا - مارکوس هاتچینز در می ماه سال 2017 به دلیل کشف رمز کند کردن روند تأثیر ویروس WannaCry که بیش از 300 هزار کامپیوتر را در 150 کشور تحت تأثیر قرار داده بود، به‌عنوان یک قهرمان شناخته شد. اما این متخصص 25 ساله ماه‌ها بعد توسط نیروی FBI در فرودگاه لاس‌وگاس به جرم حضور در این هک سراسری بازداشت شد.


یک متخصص کامپیوتر بریتانیایی که در فرایند مبارزه با حمله سایبری WannaCry به NHS دست داشت اعلام کرد که به دلیل بخشوده شدن حکم زندانش توسط ایالات‌متحده "بسیار متشکر" است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  independent، مارکوس هاتچینز در می ماه سال 2017 به دلیل کشف رمز کند کردن روند تأثیر ویروس WannaCry که بیش از 300 هزار کامپیوتر را در 150 کشور تحت تأثیر قرار داده بود، به‌عنوان یک قهرمان شناخته شد. اما این متخصص 25 ساله ماه‌ها بعد توسط نیروی FBI در فرودگاه لاس‌وگاس به جرم حضور در این هک سراسری بازداشت شد.
 
جوزف پیتر استادمولر به‌عنوان یکی از قضات ایالات‌متحده در روز جمعه اعلان کرد که ویروسی که هاتچینز به توقف آن کمک کرد بسیار خطرناک‌تر از بدافزاری ساخته‌شده توسط لو بود و به همین دلیل به او حکم " زمان خدمت" اعطا کرد که به‌موجب آن متهم بلافاصله پس از صدور حکم به احتساب زمان صرف شده در بازداشت و منتظر محاکمه آزاد می‌شود.
 

 
 
هاتچینز در روز جمعه در توییتر اظهار داشت که:« به زمان خدمت محکوم شدم. از درک و ارفاق قاضی، نامه‌های فوق‌العاده‌ای که برایم ارسال کردید و هرکس که در طول این دو سال به‌صورت احساسی و مالی من را کمک کرد به‌شدت سپاس گذارم.»
 
او برای دو اتهام مرتبط با نوشتن بدافزار که اسناد دادگاه آن را تحت عنوان " کد کامپیوتری مخرب" نام‌گذاری کرده بودند، مقصر شناخته شد. اطلاعات این اسناد حاکی از آن هستند که این بدافزار برای هدف قرار دادن اطلاعات بانکداری و کار بر روی انواع مرورگرهای وب از قبیل اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم طراحی شده بود. این نرم‌افزار که با نام Kronos شناخته می‌شود از سال 2014  برای آلوده کردن شمار زیادی از کامپیوترها در سراسر جهان و دزدی اطلاعات بانکی‌شان استفاده شده بود.
 
البته هاتچینز در ابتدای سال جاری از اعمال خود ابراز پشیمانی کرده بود و مسئولیت اشتباهش را به‌صورت تمام و کمال پذیرفته بود. همچنین او در توییت دیگری اظهار داشته بود که قصد دارد تا تمام وقتش را صرف حفظ امنیت مردم در برابر حملات بدافزارها بکند.
 


کد مطلب: 57539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57539/هکر-مشهور-خاطر-همکاری-مبارزه-سایر-هکرها-زندان-نخواهد-رفت

ايتنا
  https://www.itna.ir