کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس‌لرزه‌های تحریم هواوی از سوی آمریکا ادامه دارد

لغو پروژه مشترک هواوی و گوگل

8 مرداد 1398 ساعت 12:44

ایتنا - طبق گزارشی جدید گوگل و هواوی مشغول توسعه یک بلندگوی هوشمند مجهز به دستیار صوتی بودند. اما به دلیل تحریم‌ها پروژه توسعه بلندگو نیمه‌کاره رها شده است.



پیش از آنکه دولت آمریکا هواوی را تحریم کند، این شرکت چینی و گوگل روابط نزدیکی داشتند. هرچند پس از آنکه دولت آمریکا اجازه داد هواوی همچنان از اندروید گوگل استفاده کند، به نظر می‌رسید اوضاع بهتر شده باشد، اما اکنون خبر رسیده این شرکت‌ها چند پروژه مشترک خود را به دلیل تحریم‌ها لغو کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارشی جدید هواوی و گوگل مشغول توسعه یک بلندگوی هوشمند و مجهز به دستیار صوتی شرکت آمریکایی بودند. قرار بود این بلندگو در سپتامبر سال جاری در نمایشگاه فناوری IFA در برلین  رونمایی شود. همچنین طبق برنامه ریزی، فروش این بلندگو در آمریکا به طور آنلاین انجام می‌شد. اما پس از تحریم‌های آمریکا هر دو شرکت تلاش برای تولید این بلندگو را متوقف کرده‌اند.

 آنها یک سال روی پروژه تولید بلندگو فعالیت کردند . همچنین در این مدت گوگل و هواوی مشغول بررسی راه‌هایی بودند تا موبایل‌های هواوی با «اندروید آئوتو» (Android Auto) یکپارچه شوند.  اندروید آئوتو یک برنامه تلفن همراه است که گوگل آن راساخته تا ویژگی‌های دستگاه‌های مجهز به اندروید را به هدست های سرگرمی و سیستم اطلاع رسانی داخل خودرو منتقل کند.

اکنون به نظر می رسد تحریم‌ها رابطه هواوی با شرکت‌های آمریکایی را تیره کرده است. در حقیقت  گزارش‌هایی جدید حاکی از آن است که هواوی قصد دارد در ۲ سال آتی از اتکای خود به شرکت‌های آمریکایی بکاهد تا از مشکلات تامین ذخایر در آینده جلوگیری کند. 


کد مطلب: 57534

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57534/لغو-پروژه-مشترک-هواوی-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir