۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

مانع بزرگ تکامل دور‌بین‌ گوشی‌ها!

ایتنا - مدیر عامل شرکت زایس به تازگی عنوان کرده است که ساختار باریک گوشی‌های هوشمند امروزی مانعی برای تکامل دوربین‌های بکاررفته در آنهاست.
مانع بزرگ تکامل دور‌بین‌ گوشی‌ها!


به گزارش ایسنا، مایکل کاشکه، مدیرعامل گروه کارل زایس، اخیرا درمورد پیشرفت و تکامل دوربین و لنزهای بکاررفته در گوشی‌های هوشمند خاطرنشان کرده است که ساختار باریک موبایل‌های امروزی جلوی پیشرفته و حرفه‌ای‌تر شدن دوربین‌های آنها را می‌گیرد.

از وقتی گوشی‌های هوشمند به حوزه دوربین های کامپکت و فشرده ورود پیدا کرد، ورود برندهای برتر و پیشگام در صنعت دوربین به این حوزه نیز اجتناب‌ناپذیر بود.
اما حالا به نظر می‌رسد که مدیرعامل این شرکت نظر متفاوتی درباره تکامل دوربین در گوشی‌های هوشمند دارد و آن نیز جلوگیری از فوق باریک شدن گوشی‌های موبایل است.

شرکت کارل زایس از جمله پیشگامان صنعت تصویربرداری محسوب می‌شود که یک شرکت اپتیک آلمانی بوده و توسط یک عینک‌ساز به نام کارل زایس در سال ۱۸۶۴ میلادی تأسیس شده است. کارگاه ابتدایی زایس در زمینه‌های مختلفی از علم اپتیک نوآوری کرد و کیفیت تجهیزات نوری را برای ابزارهای مختلف صنعتی، از جمله میکروسکوپ‌ها، به شکلی انقلابی بهبود داد. امروزه شرکت زایس در چهار بخش اصلی تحقیق و کیفیت، پزشکی و مراقبت از چشم، محصولات مصرفی و تکنولوژی تولید نیمه‌هادی گسترش یافته است.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، وی همچنین در ادامه سخنانش افزوده است که به‌جای تمرکز بر افزایش پیکسل‌ها در سنسورهای دوربین، سازندگان موبایل باید بر روی بهبود و ارتقای پردازش تصویر متمرکز شوند. این بدان معناست که عرض و پهنای بسیار کم در گوشی‌های هوشمند جدید موجب شده است که سنسورهای بسیار کوچکی نیز در آنها تعبیه و کارگذاری شود که در نهایت منجر به ضعف عکاسی در شب و محیط‌های کم‌نور و تاریک و همچنین قابلیت زوم و بزرگنمایی می‌شود.  

کاشکه خاطرنشان کرد: دوربین‌های عکاسی به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی داشته‌اند و توانسته‌اند تا حد زیادی نیازهای کاربران را برطرف کنند اما برای پیشرفت بیشتر آنها موانعی همچون ساختار باریک و نازک گوشی‌های هوشمند وجود دارد و مانع تکامل تصویربرداری و عکاسی حرفه ای توسط موبایل شده است.  

وی در آخر از تمامی سازندگان گوشی‌های هوشمند خواست تا بدین منظور راه چاره‌ای بیندیشند و در صورت لزوم با شرکت‌های فعال در حوزه توسعه لنز و دوربین همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند تا بتوانند دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را ارتقا دهند.
کد مطلب: 57533
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام