۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

دولت از فیلترینگ کسب و کارهای اینترنتی جلوگیری می‌کند

ایتنا - فیروزآبادی: ما می‌گوئیم که برای گرفتن مجوز به کسب و کارها فشار نیاورند. فعلاً بگذارند بدون مجوز هر کسب و کاری به فعالیت خود ادامه دهد.
دولت از فیلترینگ کسب و کارهای اینترنتی جلوگیری می‌کند
دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصمیم دولت برای جلوگیری از فیلتر شدن کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و گفت: تصمیم حوزه قضایی و اجرایی کشور بر این است که از اینگونه تنبیهات جلوگیری به عمل بیاید.

به گزارش ایتنا ابوالحسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به دغدغه‌هایی که کسب و کارهای نوپای فضای مجازی با آن روبرو هستند، تاکید کرد: ما سعی کردیم به تدریج دغدغه‌های کسب و کارهای فضای مجازی را برطرف و تسهیل کنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مشکلاتی که استارت‌آپها در حوزه بیمه و مالیات دارند، گفت: در حوزه بیمه از حدود ۶ ماه پیش توافقی را با سازمان تأمین اجتماعی داشته‌ایم تا مشکلات این بخش کاهش یابد. در رابطه با وضعیت مالیات این کسب و کارها، با سازمان امور مالیاتی در حال مذاکره هستیم.

وی در مورد فیلترشدن مقطعی، یک شبه و بدون اطلاع برخی کسب و کارهای اینترنتی نیز اضافه کرد: با توافقاتی که با دادستانی داریم، موضوع فیلترهای کسب و کارهای فضای مجازی به شدت کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر در خود دولت نیز تصمیماتی گرفته شد که به هیچ‌وجه دولتی‌ها نسبت به فیلتر شدن کسب و کارهای فضای مجازی اقدام نکنند.
فیروزآبادی افزود: در مجموع هم در حوزه قضائی و هم در حوزه اجرایی کشور، تصمیم بر این است که از تنبیهاتی اینگونه در رابطه با کسب و کارهای اینترنتی جلوگیری به عمل بیاید و آمارها نیز نشان می‌دهد که اینگونه تصمیمات برای این کسب و کارها به شدت کاهش پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد ساماندهی صدور مجوز کسب و کارهای فضای مجازی نیز گفت: ما می‌گوئیم که برای گرفتن مجوز به کسب و کارها فشار نیاورند. فعلاً بگذارند بدون مجوز هر کسب و کاری به فعالیت خود ادامه دهد. اگر مواردی هم بود که نیاز به کسب مجوز داشت، این موضوع در اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی تعریف شد و کسب و کارها باید از آن مجوز بگیرند.

وی با تاکید بر ساماندهی تعدد مجوز کسب و کارهای فضای مجازی اظهار داشت: بنا داریم مطالعه مجددی در خصوص تعددی که برای دریافت مجوز فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی وجود دارد، انجام دهیم. هم اکنون هم در وزارتخانه‌های صمت و بازرگانی و هم در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای این تعدد وجود دارد و در بعضی جاها، مرزهای همپوشان دیده می‌شود که در حال استخراج آن هستیم و اگر لازم باشد سیاست گذاری خواهیم داشت تا این مرزها شفاف‌تر باشد.
کد مطلب: 57518
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام