۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰

اپل خروجی صوتی سیری را شنود می‌کند

ایتنا- از زمان عرضه سیری در سال 2011 میلادی تا به امروز تلاش‌های زیادی برای پیشبرد این فناوری شده است. بااین‌حال اپل در راستای تلاش‌های روزافزون خود برای بهبود این فناوری مجبور به شنود مکالمات انجام شده است.
اپل خروجی صوتی سیری را شنود می‌کند
از زمان عرضه سیری در سال 2011 میلادی تا به امروز تلاش‌های زیادی برای پیشبرد این فناوری شده است. با این‌ حال اپل در راستای تلاش‌های روزافزون خود برای بهبود این فناوری مجبور به شنود مکالمات انجام شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، گروهی از شرکای اپل از سراسر جهان به‌راحتی به مکالمات میان کاربران با دستیار هوشمند سیری گوش می‌دهند، سپس به نحوه پاسخ‌دهی سیری نمره می‌دهند و اشکالات سری در درک مکالمات را شناسایی می‌کنند.
شرکت اپل البته در این رابطه اظهار داشته است که مکالمات ضبط‌ شده، دربرگیرنده اطلاعات قابل‌شناسایی نیستند و در محیط‌های ایمن مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند.
 
 دستیار هوشمند سیری اپل
 
بنظر کارشناسان این اقدام اپل در شنود مکالمات دستار هوشمند خود چندان دور از انتظار نیست و کمپانی‌های دیگر ارائه‌دهنده دستیارهای هوشمند نظیر گوگل و آمازون هم از این روش برای بهبود سیستم‌های خود استفاده می‌کنند.
شرکت آمازون در این‌ باره اظهار کرده است که: «این اطلاعات به ما در تمرین دادن شناسایی گفتار و سیستم‌های درک زبان طبیعی کمک می‌کند پس الکسا می‌تواند درخواست‌های شما را بهتر بفهمد و اطمینان حاصل کند که این سرویس برای همه به‌خوبی کار می‌کند.»
 
گوگل نیز در این رابطه اعلام کرده است که: «این بخش مهم فرایند ساخت فناوری گفتاری است و برای ایجاد محصولاتی مانند دستیار گوگل ضروری است.»
اما به نظر می‌رسد که اپل در این رابطه اندکی فراتر رفته است و به ضبط مکالمات بسیار حساس میان مباحث خصوصی میان پزشک و بیمار، قراردادهای تجاری، دلالی‌های مجرمانه و غیره پرداخته است.
با این‌ وجود این کمپانی هنوز در رابطه با صحت این ادعا اظهار نظری نکرده است.
 
کد مطلب: 57511
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام