۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹

افزایش چشمگیر حمله امنیتی به نرم‌افزارهای بانکداری همراه

ایتنا- محققان در پژوهش‌های جدید خود دریافتند که بدافزارهای بانکداری همراه در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، شاهد رشد 50 درصدی بوده‌اند.
افزایش چشمگیر حمله امنیتی به نرم‌افزارهای بانکداری همراه
محققان در پژوهش‌های جدید خود دریافتند که بدافزارهای بانکداری همراه در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، شاهد رشد 50 درصدی بوده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی itproportal، بر اساس اطلاعات به‌دست‌ آمده از مرکز امنیت چک پوینت (Check Point) این دسته از بدافزارها به‌راحتی می‌توانند در شمار عظیمی از دستگاه‌ها گسترش پیدا کنند و به‌طورمعمول به دنبال دستیابی به داده‌های پرداخت، اعتبارنامه‌ها و حتی پول نقد هستند.
 
 
 
در این گزارش آمده است که کیت‌های توسعه کد بدافزار موبایلی به‌راحتی در فروم‌های زیرزمینی قابل خریداری است و به همین دلیل شیوع آنها در بین عموم افراد زیادشده است.
در گزارش این مرکز آمده است که: «به‌ این‌ ترتیب، سازندگان بانکداران موبایلی نظیر Asacub و Anubis می‌تواند منجر به ساخت نسخه‌های جدیدی از این بدافزارها بشود که برای توزیع گسترده آماده‌اند.»
 
این گزارش همچنین تأکید کرده است که امروزه شناسایی و مبارزه با بر افزارهای موبایلی به دلیل استفاده هکرها از تکنیک‌های مؤثر بر کامپیوترها بسیار سخت‌تر گذشته شده است.
این تکنیک‌ها شامل فنون گزیر مختلفی نظیر تأخیر در اجرا برای دوری از سند باکس‌ها، استفاده از آیکون‌های شفاف با برچسب‌های کاربری خالی،رمزگذاری ظرفیت ترابری مخرب و خاموش کردن محافظان در برابر بدافزارها هستند.
 
کد مطلب: 57510
برچسب ها: بدافزار
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام