۰
plusresetminus
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

اپل چقدر به حریم خصوصی کاربرانش پایبند است؟

ایتنا - گزارشی جدید نشان می‌دهد پیمانکاران کنترل کیفیت دستیار صوتی اپل به بخش‌هایی از محاورات خصوصی کاربران گوش می‌دهند.
اپل چقدر به حریم خصوصی کاربرانش پایبند است؟

هرچند اپل روی حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید دارد اما به نظر می‌رسد چندان به این امر پایبند نیست.
روزنامه گاردین به نقل از یک منبع آگاه فاش کرده پیمانکاران کنترل کیفیت «سیری» طور مرتب اطلاعات حساس کاربران را می‌شنوند از جمله اطلاعات پزشکی، فعالیت‌های مجرمانه و غیره. این درحالی است که چندی قبل فاش شده بود پیمانکاران گوگل و آمازون نیز قادر به شنیدن محاورات شخصی کاربران هستند.

البته به گفته این منبع آگاه، پیمانکاران فقط کمتر از یک درصد محاورات روزمره سیری را می‌شنوند. همچنین از هر محاوهچند ثانیه آن قابل شنیدن است.

اپل هم مانند بقیه همتایان خود خواهان بررسی عملکرد دستیار صوتی خود در خصوص انجام درخواست‌های کاربران است.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده اقدامات محافظتی چند لایه برای حفظ حریم خصوصی کاربران دارد. ثبت محاورات کاربران به اپل آی دی‌های آنان متصل نیست. همچنین محاورات در واحدهایی ایمن و توسط افرادی بررسی می‌شوند که ملزم به رعایت حفظ حریم خصوصی کاربران هستند.

با این وجود نگرانی‌هایی به وجود آمده است. زیرا پیمانکاران از این روش به درآمد بالایی دست می‌یابند و از سوی دیگر هنگام استخدام نیرو برای این واحدها آزمایش‌های کمی انجام می‌شود. به این ترتیب در صورت استخدام فردی خرابکار، از اطلاعات کاربران استفاده می‌شود. علاوه بر آن سیاست‌های خاصی برای کنترل اطلاعات حساس وجود ندارد.

اکنون به نظر می‌رسد تا زمانی که اپل و رقبایش از کارمندان انسانی برای کنترل کیفیت درخواست‌های دستیار صوتی استفاده می‌کنند، نمی‌توان از ثبت صوت افراد جلوگیری کرد.
کد مطلب: 57498
برچسب ها: اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام