کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل کسب و کار مودم‌‌های گوشی هوشمند اینتل را خریداری می‌کند

8 مرداد 1398 ساعت 10:38

ایتنا- شرکت اینتل تأیید کرد که اپل، کسب و کار ساخت و تولید مودم‌های متعلق به گوشی هوشمند این شرکت را خریداری کرده است. هزینه‌ای که اپل برای خرید این کسب و کار پرداخت کرده، یک میلیلارد دلار بوده است.


شرکت اینتل، هم‌‌زمان با اعلام گزارش مربوط به درآمدهای فصلی خود از مطلبی تازه پرده برداشت.
این شرکت اعلام کرد که کسب و کار طراحی و تولید مودم‌های متعلق به گوشی هوشمند را به مبلغ یک میلیارد دلار فروخته است. این واحد دیگر متعلق به اینتل نیست و کلید آن در حال حاضر به دست مدیرعامل اپل سپرده شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، قرارداد مابین شرکت‌های اینتل و اپل، تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده و تمامی شرایط عرفی لازم برای آن ثبت شده است.
بدین ترتیب این معامله باعث می‌شود که اپل به بیش از 17000 پتنت فناوری بی‌سیم دسترسی داشته باشد. برخی از این پتنت‌ها متعلق به شرکت اپل و برخی دیگر از آن اینتل است.
همچنین اینتل قرار است که تمامی منابع IP متعلق به خود را به اپل واگذار کند.
 
شایان ذکر است که این قرارداد جلوی تولید مودم‌هایی که متعلق به گوشی هوشمند نیست را نمی‌گیرد و اینتل قصد دارد با قدرت و دقت عمل بیشتری در زمینه مودم‌های متعلق به کامپیوتر، خودروهای خودران و دستگاه‌های اینترنت اشیاء فعالیت کند و آثار بیشتر و بهتری از خود بر جای بگذارد.
به احتمال زیاد تمرکز فعلی اینتل روی مودم‌های مجهز به فناوری 5G است.

 اینتل

نکته جالب توجه این است که تمامی منابع انسانی(حدود 2200 نفر)، تجهیزات و کالاهای اجاره‌ای اینتل به صورت کامل در اختیار شرکت اپل قرار می‌گیرد و هیچ تغییری در ساختار این شرکت به وجود نخواهد آمد.
احتمالاً اپل بخواهد مراکز دیگری را در سایر نقاط دنیا تأسیس کند و به همین خاطر برخی از این تجهیزات را به نقاط دیگر منتقل می‌کند.
 
شرکت اینتل همچنین اعلام کرد که برنامه‌هایی که برای تولید تراشه‌های 5G طراحی شده بود و انتظار می‌رفت که در سال 2019 و 2020 محقق شود، به احتمال فراوان تحقق نخواهد یافت.

این احتمال وجود دارد که شرکت اپل با درایت و تیزهوشی بتواند موانع را از سر راه بردارد و شگفتی بیافریند و به برنامه‌های زمانی شرکت اینتل جامه عمل بپوشاند.
 


کد مطلب: 57497

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57497/اپل-کسب-کار-مودم-های-گوشی-هوشمند-اینتل-خریداری-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir