کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هک شدن ده‌ها ایالت آمریکا توسط روسیه

سايت خبری ايتنا , 7 مرداد 1398 ساعت 20:03

ایتنا- امروز کمیته اطلاعاتی انتخاب مجلس سنای آمریکا شماره اول گزارش خود در رابطه با تلاش‌های روسیه برای تأثیر بر انتخابات سال 2016 آمریکا را منتشر کرد.


امروز کمیته اطلاعاتی انتخاب مجلس سنای آمریکا شماره اول گزارش خود در رابطه با تلاش‌های روسیه برای تأثیر بر انتخابات سال 2016 آمریکا را منتشر کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، شایعات زیادی در رابطه با دخالت مقامات روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا که به‌موجب آن دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا برگزیده شده بود اعلام شده بود. همین امر مقامات این کشور را بر آن داشت تا دراین‌باره تحقیق و تفحص کرده و به نتایج جالب‌توجه برسند. امروز گزارش اول این تحقیقات از سوی کمیته اطلاعاتی انتخاب مجلس سنای آمریکا منتشر شده است.
 
در این گزارش آمده است که دولت روسیه فعالیت‌های گسترده‌ای را بر ضد زیرساخت‌های انتخاباتی ایالات‌متحده شکل داده است. این کمیته دریافت که فعالیت‌هایی که به سمت سطوح ایالتی و محلی هداست شده است حداقل از سال 2014 آغازشده و تا سال 2017 ادامه داشته است. البته این کمیته شواهدی مبتنی بر تغییر رأی‌ها یا دست‌کاری ماشین‌های رأی‌گیری پیدا نکرده است.
 

 
 
همچنین اخطار سازمان DHS  و FBI  در تابستان و پاییز 2016 حاوی اطلاعات کافی نبوده‌اند یا به افراد درست ارسال نشده بودند. این کمیته اظهار داشت که اگرچه این اخطارها می‌توانستند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، اما ازآنجایی‌که دلایل کافی در برنداشتند از سوی مقامات ایالت‌ها جدی گرفته نشده‌اند.
 
سناتورهای هر دو حزب در بیانیه عمومی مرتبط با این گزارش اظهار داشته‌اند که برای اطمینان از امنیت انتخابات 2020 هنوز تلاش‌های زیادی باید انجام گیرد. البته امروز میچ مک کانل به‌عنوان رهبر حزب سنا برخلاف این امر در نظر گرفتن لوایح امنیت انتخاباتی را منع کرد. سناتور رون وایدن در واکنش به این امر در بیانیه‌ای اظهار داشت که:« ما نباید از کارمند فناوری اطلاعات انتخابات یک کشور بخواهیم که در برابر قابلیت‌های تمام‌عیار و منابع گسترده ارتش سایبری آمریکا بجنگد. این رویکرد در سال 2016 شکست خورد و باز هم شکست خواهد خورد.»
 


کد مطلب: 57492

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57492/هک-شدن-ده-ها-ایالت-آمریکا-توسط-روسیه

ايتنا
  https://www.itna.ir