۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵

مودم‌های نسل پنجم به اپل می‌آیند

ایتنا - ​​​​​​​ به گزارش منابع آگاه با وجود مصالحات انجام شده با کوالکام، اپل در نظر دارد با خریدن بخش تراشه مودم‌های نسل پنجم شرکت اینتل تحقیقات مستقل خود در زمینه این تکنولوژی را آغاز کند.
مودم‌های نسل پنجم به اپل می‌آیند

به گزارش پایگاه اینترنتی «تک رادار»، همزمان با پایان گرفتن اختلافات دیرین شرکت‌های اپل apple و کوالکام Qualcomm، اینتل Intel که از ساخت تکنولوژی شبکه 5G ناامید شده بود، تصمیم به توقف پروژه مودم‌های نسل پنجم خود گرفت.

تصمیم اپل برای مصالحه با کوالکام عمدتاً در ناتوانی اینتل در تحویل مودم نسل پنجم گوشی‌های هوشمند در موعد مقرر مطابق با نقشه راه اپل برای عرضه آیفون‌های مجهز به شبکه 5G، ریشه داشت. این در حالی بود که شرکت کوالکام در آن زمان با ساخت پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ که به لطف مودم داخلی خود که نخستین پردازنده سازگار با اتصال 5G بود، از بقیه شرکت‌ها یک قدم جلو بود و در نتیجه اپل چاره‌ای جز مصالحه با این شرکت نداشت.

اما حال وال‌استریت ژورنال در مقاله جدیدی به نقل از منابع آگاه از مذاکرات اپل برای خرید بخش تراشه مودم شرکت اینتل در خلال هفته آتی، خبر داده است.
در صورت تکمیل این خرید، اپل با در اختیار گرفتن کارکنان، پیتنت‌ها و تحقیقات اینتل که در مجموع ارزشی یک میلیارد دلاری دارد، تحقیقات مستقل خود را در مورد شبکه نسل پنجم آغاز خواهد کرد.

با وجود شایعاتی که در این باره مطرح شده‌اند، به احتمال زیاد در نخستین گروه از آیفون‌های مجهز به شبکه 5G همچنان از فناوری‌های کوالکام استفاده خواهد شد.
کد مطلب: 57457
برچسب ها: اینترنت 5G
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام