۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۹

آنتی ویروس برپایه هوش مصنوعی توسط یک بدافزار فریب خورد

ایتنا- محققان استرالیا ادعا می‌کنند که هوش مصنوعی سیستم Cylance Protect بلک‌بری را فریب داده‌اند و این سیستم بدافزار ارائه‌شده را تشخیص نداده است.
آنتی ویروس برپایه هوش مصنوعی توسط یک بدافزار فریب خورد
محققان استرالیا ادعا می‌کنند که هوش مصنوعی سیستم Cylance Protect بلک‌بری را فریب داده‌اند و این سیستم بدافزار ارائه‌شده را تشخیص نداده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، محققان Skylight Cyber با استفاده از "روش دور زدن جهانی" موفق شدند تا این سیستم را به نحوی گول بزنند که یک بدافزار را به‌عنوان نرم‌افزاری امن تشخیص بدهد.
این محققان اظهار داشتند که: «کاربری‌های هوش مصنوعی در امنیت مشخص و بالقوه مفید است. بااین‌حال، محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به سطح جدید و منحصربه‌فردی از حملات می‌شوند.»
 
به‌ این‌ ترتیب اگر بتوان به نحوه کار مدلی  خاص و قابلیت‌های مورداستفاده‌اش برای نتیجه‌گیری پی برد، می‌توان آن را به‌صورت دائمی گول زد و یک‌ راه فرار فراگیر ایجاد کرد.
این محققان بعد از انجام تحقیقات گسترده روی این سیستم توانستند راه فرار عجیبی را به سمت بازی ویژه‌ای ایجاد کنند.
 
 
این محققان در این رابطه بیان کردند که: «با ترکیب تحلیل فرایند استخراج ویژگی این سیستم با اتکای قوی‌اش بر رشته‌ها و تعصب بیش‌ازحدش بر این بازی خاص توانستیم راه فرار ساده و سرگرم‌کننده‌ای ایجاد کنیم.»
آنها همچنین اظهار داشتند که با افزودن فهرستی خاص از رشته‌ها به یک فایل مخرب توانستند امتیاز آن را برای اجتناب از شناسایی تغییر بدهد. این روش برای 100 درصد از 10 بدافزار برتر می ماه سال 2019 و نزدیک به 90 درصد از 384 بدافزار امتحان شده جوابگو بود.

این محققان برای تست این روش، فهرستی از 10 بدافزار برتر منتخب مرکز امنیت اینترنت را آپلود کردند. سپس نتایج حاصله نشان داد که امتیازهای منفی به مثبت تبدیل شدند و به‌ این‌ ترتیب، این سیستم از تشخیص برخی از خطرناک‌ترین بدافزارهای دنیا بازماند.
این محققان سرانجام اعلام کردند که این روش فرار در سیستم‌های امنیتی ارائه شده از جانب کمپانی‌های دیگر فعال در زمینهٔ هوش مصنوعی نیز جوابگو است، و آنها باید به دنبال راهی برای برطرف سازی این نقیصه بزرگ باشند.
 
کد مطلب: 57452
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام