۰
plusresetminus
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰

پروژه آرتمیس، برنامه جدید ناسا برای فرود انسان روی ماه

ایتنا - در 21 جولای سال 1969 اولین انسان به ماه قدم گذاشت و دنیا را دستخوش تحول بسیار زیادی کرد. این بار در سایه آپولو به دنبال آن هستیم تا بار دیگر به ستاره‌ها نزدیک شویم. اطلاعات ما از نحوه زندگی و کار در مدار زمین هم کانون با کمک ایستگاه فضایی بین‌المللی یا اسپیس شاتل تکمیل شده است و حالا ناسا قرار است تا این بار انسان را برای مدت طولانی‌تری به کره ماه بفرستد.
پروژه آرتمیس، برنامه جدید ناسا برای فرود انسان روی ماه

ناسا در طی پروژه‌ای جدید به نام آرتمیس به دنبال ممکن کردن اقامت طولانی‌مدت انسان در کره ماه و استفاده تجاری از آن است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در 21 جولای سال 1969 اولین انسان به ماه قدم گذاشت و دنیا را دستخوش تحول بسیار زیادی کرد. این بار در سایه آپولو به دنبال آن هستیم تا بار دیگر به ستاره‌ها نزدیک شویم.
اطلاعات ما از نحوه زندگی و کار در مدار زمین هم کانون با کمک ایستگاه فضایی بین‌المللی یا اسپیس شاتل تکمیل شده است و حالا ناسا قرار است تا این بار انسان را برای مدت طولانی‌تری به کره ماه بفرستد.
 
پروژه آرتمیس ناسا (خدای شکار و خواهر آپولو) قرار است تا انسان را در سال 2024 میلادی به ماه برگرداند. اما سؤالات بدون جواب بسیاری درباره این مقصد وجود دارد که اهداف، انگیزه‌ها، خود پروژه، سطح آمادگی ناسا و پشتیبانی کنگره آمریکا از این اقدام را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کند.  
 
 
 
هدف آرتمیس در گام اول بسیار مشخص است و آن هم فرود آوردن انسان‌ها بر سطح کره ما است که ممکن است برای برخی از افراد به دلیل تکراری بودن فرایند، ساده به نظر برسد اما به دلایلی انجام این کار چندان آسان نیست.
هدف پروژه "آپولو" تنها قدم گذاردن انسان بر کره ماه بود، اما "آرتمیس" قصد دارد تا اقامت انسان در این کره را طولانی‌تر بکند.
 
در پروژه آپولو، فضاپیما به‌صورت تصادفی در هرجای کره ماه می‌توانست فرود بیاید و نهایتاً تا چند متر آن‌طرف‌تر اکتشاف شد، اما هدف پروژه آرتمیس، فرود تکرارپذیر در مناطق ویژه‌ای است که از پیش تعیین شده است.
به‌ این‌ ترتیب برای ساخت یک اقامتگاه در کره ماه باید بتوان چندین بار در یک منطقه خاص فرود آمد و این پایداری، هدف اصلی طراحی آرتمیس است.
 
تفاوت دیگر پروژه آپولو و آرتمیس در بخش تجاری است.
ارتباط میان ناسا و دیگر کمپانی‌های خصوصی مثل اسپیس اکس و بلو اوریجین، به‌جای مسابقه فضایی، یک "همکاری" است.
ناسا در این زمینه راهبر است و دیگر کمپانی‌های فضایی و تجاری، دنباله‌رو آن هستند.
این سازمان به دنبال رسیدن به‌جایی است که صنعت بازرگانی بتواند از ماه استفاده تجاری کند و تنها قدم گذاشتن به ماه هدف نیست.

البته همان‌طور که ذکر شد چالش‌های زیادی برای رسیده به اهداف فوق در راه است که ناسا باید در همکاری با کمپانی‌های دیگر آنها را برطرف کند و پروژه آرتمیس را به ثمر برساند.
 
 
کد مطلب: 57449
برچسب ها: سفر به ماه ناسا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام