۰
plusresetminus
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳

تجربه سخت زندگی بر روی ماه

ایتنا - این سازه برای میزبانی از 6 فضا نرود طراحی‌شده است که هرکدام از آن‌ها جایگاه خواب و فضای کاری ویژه خود را دارند. یک آشپزخانه، آزمایشگاه، سالن غذاخوری و دو توالت نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. آشپزخانه دارای یک مایکروفر، یخچال و اجاق‌گاز است اما ازآنجایی‌که مواد غذایی پیش از سفر کاملاً خشک‌شده‌اند، مزه سازی غذاها در آشپزخانه فضایی کار دشواری خواهد بود.
تجربه سخت زندگی بر روی ماه
زیستگاه خورشیدی HI-SEAS که با هدف شبیه‌سازی زندگی در کره ماه یا مریخ ساخته شده است، مرکز انجام آزمایش‌های متعدد روی فضانوردانی است که قصد سفر به ناشناخته‌ها را دارند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، زیستگاه هدفمند HI-SEAS در هاوایی به هدف آماده‌سازی انسان‌ها برای روبرو شدن با چالش‌های زندگی در ماه یا مریخ ساخته شده است. این زیستگاه در ابتدا برای میزبانی پایه فضانوردی مصنوعی در سال 2013 انتخاب شده بود زیرا منظره این مکان ازنظر پوشش گیاهی محدود و سنگ گدازه‌های زیاد، به مریخ شباهت زیادی دارد.
 
تجربه زندگی در این شبیه‌ساز برای فضانوردانی که عزم سفر دارند بسیار مهم است. آن‌ها در این مکان یاد می‌گیرند که چگونه برای زندگی در سیاره دیگر آماده شوند و وظایفی از قبیل غذا خوردن تا جستجو در این سیاره جدید را با موفقیت انجام بدهند. HI-SEAS از بیرون بسیار کوچک به نظر می‌رسد و ابعاد آن تنها 11 متر است اما درون این بنای گنبدی شکل بسیار بزرگ‌تر از ظاهر بیرونی آن به نظر می‌رسد.
 
این سازه برای میزبانی از 6 فضا نرود طراحی‌شده است که هرکدام از آن‌ها جایگاه خواب و فضای کاری ویژه خود را دارند. یک آشپزخانه، آزمایشگاه، سالن غذاخوری و دو توالت نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. آشپزخانه دارای یک مایکروفر، یخچال و اجاق‌گاز است اما ازآنجایی‌که مواد غذایی پیش از سفر کاملاً خشک‌شده‌اند، مزه سازی غذاها در آشپزخانه فضایی کار دشواری خواهد بود.

 
 
 
فضانوردان آینده برای هفته‌ها یا ماه‌ها برای انجام آزمایش‌های علمی یا تست فناوری‌های خاص مانند سیستم‌های ارتباطی و لباس فضانوردی به این مکان می‌آیند. مأموریت‌ها ممکن است حتی بسیار ساده‌تر از این‌ها باشد و تنها به پرورش گیاه در فضا تمرکز داشته باشد. علاوه بر این آزمایش‌های مرتبط با جنبه رانی زندگی در فضا نیز در این مکان انجام می‌شود.
 
ارتباط فضانوردان با زمین با تأخیری 20 دقیقه‌ای تا 3 ثانیه‌ای اتفاق می‌افتد. بااین‌حال این زمان برای مسافران مریخ طولانی‌تر خواهد بود و مخابره پیام در اضطراری‌ترین حالت، با تأخیر 45 دقیقه‌ای انجام می‌شود. علاوه بر این پهنای باند این ارتباط بسیار محدود است و بیشتر مخابرات به ایمیل یا پیام متنی محدود است.
 
رفتن به فضای بیرون اتاقک و انجام اکتشافات چالش بسیار بزرگی برای فضانوردان است زیرا استفاده از لباس‌های فضایی و تنفس در آن‌ها بسیار سخت است. افزودن جاذبه صفر به‌تمامی این چالش‌ها مشکلات آن‌ها را چند برابر خواهد کرد. بسیاری از فضانوردان خودشان را به موش آزمایشگاهی تشبیه می‌کنند که آزمایش‌های اولیه روی آن‌ها انجام می‌شود. بااین‌حال انگیزه بالا برای کشف ناشناخته‌ها، موتور حرکتی آن‌هاست.

 
کد مطلب: 57447
برچسب ها: سفر به ماه
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام