۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹

پیش بینی افت شدید فروش تلفن همراه در سال جاری

ایتنا- موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که عرضه تلفن‌های همراه هوشمند در سال جاری میلادی بدترین کاهش تاریخشان را تجربه خواهند کرد.
پیش بینی افت شدید فروش تلفن همراه در سال جاری
موسسه تحقیقاتی بازار "گارتنر" پیش‌بینی کرده است که عرضه کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند در سال جاری میلادی، بدترین کاهش تاریخشان را تجربه خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، موسسه تحقیقاتی گارتنر اظهار داشته است که عرضه تلفن‌های همراه هوشمند تا 68 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد که در مقایسه با سال گذشته 3.8 درصد کمتر است.
دلیل اصلی این امر نیز همان‌طور که می‌توان حدس زد، کاهش نوآوری در دستگاه‌های هوشمند است که موجب شده است تا ارتقا به دستگاه‌های جدید برای استفاده‌کنندگان چندان جذاب نباشد.
 
رانجیت اتوال به‌عنوان مدیر تحقیقاتی گارتنر در این رابطه اظهار داشت که: «بازار 1.7 میلیونی فعلی تلفن‌های همراه هوشمند حدوداً 10 درصد کمتر از عرضه 1.9 میلیونی در سال 2015 میلادی است. اگر تلفن‌های همراه سودمندی، بهره‌وری و تجربه جدید و مهمی فراهم نکنند، کاربران آنها را به‌روز نخواهند کرد و به‌طور مداوم طول عمرشان را افزایش خواهند داد.»
 
 
با این‌ حال سهامداران این بازار تاکنون در رابطه با این امر سکوت کرده‌اند و امیدوارند که کمپانی‌های سازنده تلفن‌های همراه، این روند نزولی را در سریع‌ترین حالت ممکن معکوس کنند.
گارتنر در گزارش خود اظهار کرده است که یکی از حربه‌های کمپانی‌ها برای مبارزه با چنین بازار آشفته‌ای، تزریق تلفن‌های همراه مجهز به فناوری 5G است.
 
این کمپانی پیش‌بینی کرده است که تا سال 2023 میلادی، تلفن‌های همراه 5G از نقطه اوج خود گذر خواهند کرد و 51 درصد از فروش بازار را به خود اختصاص خواهند داد.
این رقم در مقایسه با سهم 6 درصدی این دستگاه‌ها برای سال آینده میلادی بسیار زیاد است. به‌ این‌ ترتیب شاید با عرضه چنین گزارش‌هایی بتوان شاهد نوآوری‌هایی در تلفن‌های همراه هوشمند بود.
 
کد مطلب: 57446
برچسب ها: بازار جهانی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام