۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲

هواوی فناوری 5G را به اکوادور برد!

ایتنا - ​​​​​​​اکوادور نیز به لطف شرکت چینی هواوی موفق شد به توسعه و برقراری شبکه اینترنت 5G در این کشور اقدام کند.
هواوی فناوری 5G  را به اکوادور برد!

برخلاف آنکه این روزها فشارهای سیاسی و تجاری متعددی بر روی شرکت چینی هواوی وجود دارد، اما همچنان اخبار و گزارش های متعددی از همکاری این غول تکنولوژی با کشورها و شرکت های مختلف به منظور توسعه و راه اندازی شبکه اینترنت نسل پنجم 5G منتشر می‌شود که نشان دهنده تلاش و تمرکز هواوی برای گسترش بازارهای تحت تسلط خود در جهان و اختصاص سهم بیشتر است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا بر اساس اخباری که در رسانه های مختلف نظیر BNamericas English منتشر شده، شبکه نسل پنجم اینترنت 5G به اکوادور نیز به لطف هواوی آمد و این کشور به توسعه زیرساخت های لازم به منظور برقراری و راه اندازی شبکه ۵G اقدام کرده است تا مشترکان و شهروندان اکوادوری بتوانند از خدمات اینترنت پرسرعت و نوین آن بهره مند شوند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

بعد از آنکه دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر نگرانی های امنیتی با فعالیت هواوی در این کشور مخالفت کرد، بسیاری از متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، انگلستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را نیز به ممنوعیت فعالیت هواوی ترغیب کرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند بودند که این امر تنها در راستای تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا صورت می پذیرد و دلیل و توجیه دیگری برای آن وجود ندارد.

اما کشورهای بسیاری از همکاری با هواوی حداقل به صورت موقت سرباز زدند تا تکلیف آن مشخص شود و به همین ترتیب قراردادهای همکاری خود را برای توسعه زیرساخت های اینترنت 5G لغو کردند.

اما شرکت چینی هواوی تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از کاهش سودآوری و درآمدزایی ناشی از لغو قراردادهای بزرگ با این کشورها، فعالیت خود را در سایر بازارها و کشورهای جهان گسترش ببخشد که در این میان، توسعه شبکه اینترنت 5G بهترین دلیل و بهانه برای ورود به بازار کشورهای دیگر همچون منطقه خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقایی است تا با عقد قرارداد با این کشورها به منظور توسعه شبکه 5G سهم خود را در بازارهای جهانی همچنان بالا نگه دارد و از ریزش سودآوری و درآمدزایی خود جلوگیری به عمل بیاورد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.
کد مطلب: 57422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام