کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل پروژه موتور جستجوی ملی چینی را رسما لغو کرد

سايت خبری ايتنا , 30 تير 1398 ساعت 12:09

ایتنا- گوگل بالاخره تائید کرد که پروژه دراگون فلای (Dragonfly) که به‌منظور ساخت نسخه سانسور شده موتور جستجویش برای بازار چین در جریان بود، رسما متوقف‌ شده است.


گوگل بالاخره تائید کرد که پروژه دراگون فلای (Dragonfly) که به‌منظور ساخت نسخه سانسور شده موتور جستجویش برای بازار چین در جریان بود، رسما متوقف‌ شده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، برنامه‌های مخفیانه گوگل با دولت چین انتقادات بسیاری را در برداشته است و استفاده‌کنندگان از گوگل اعتراضات شدیدی را بر ضد برنامه‌هایی که به مقامات این کشور در محدود کردن دسترسی افراد به اطلاعات آزاد کمک می‌کند، برپا داشته‌اند.
 
با این‌ حال، واکنش‌های منفی از همان روزهای ابتدایی آغاز پروژه، گوگل را در سطح گسترده‌ای مورد انتقاد قرار داده بود.
بدین ترتیب نگرانی‌ها درباره توانایی دولت چین در نظارت بر اطلاعات کاربران و رفتار شهروندان موجب شد تا این کمپانی از ادامه پروژه دراگون فلای صرف‌نظر کند.
 

سانسور گوگل در چین
 
البته اگرچه این پروژه برای مدت‌زمان زیادی متوقف‌ شده بود، اما اظهارنظر نکردن گوگل در این رابطه موجب شده بود که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با پیشروی مخفی پروژه دراگون فلای همچنان ادامه داشته باشد.
 
مطابق گزارش ایتنا "دراگون فلای" در حقیقت ایده ساخت موتور جستجوی ویژه‌ای بود که سانسورهای دولت چین در آن اعمال شده بود.
این سانسورها شامل تمامی اطلاعاتی می‌شد که از جانب دولت این کشور به‌عنوان "مخرب" دسته‌بندی می‌شد و می‌توانست بیشتر شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری و مرجع را نیز شامل شود.
 
با این‌ حال در حال حاضر موتور جستجوی بینگ کمپانی مایکروسافت در چین برای کاربران در دسترس است، اما این موتور نیز هر محتوایی که از جانب دولت به‌عنوان مخرب و "غیر چینی" شناخته شود را سانسور می‌کند.
 


کد مطلب: 57416

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57416/گوگل-پروژه-موتور-جستجوی-ملی-چینی-رسما-لغو

ايتنا
  https://www.itna.ir