۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹

فایرفاکس تمامی سایت‌های HTTP را ناامن اعلام می‌کند

ایتنا- فایرفاکس به‌زودی هر وب‌سایتی که به‌جای اتصال HTTPS از HTTP استفاده می‌کند را در نوار آدرس به‌عنوان وب‌سایت ناامن شناسایی خواهد کرد.
فایرفاکس تمامی سایت‌های HTTP را ناامن اعلام می‌کند
مرورگر مشهور فایرفاکس به‌زودی هر وب‌سایتی که به‌جای اتصال HTTPS از HTTP استفاده می‌کند را در نوار آدرس به‌عنوان "وب‌سایت ناامن" شناسایی و اعلام خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ghacks، آمارهای اخیر حاکی از آن هستند که 78 درصد از صفحات بارگیری شده در فایرفاکس از اتصال HTTPS استفاده می‌کنند، که این رقم در مقایسه با جولای سال 2018 میلادی به میزان 6 درصد افزایش داشته است.
به‌ این‌ ترتیب 22 درصد باقی‌مانده با انتشار فایرفاکس نسخه 70 در اکتبر 2019 توسط این مرورگر به‌عنوان "ناامن" تشخیص داده خواهند شد.
 
گفتنی است اصرار بر استفاده از HTTPS در اینترنت از زمانی آغاز شد که کمپانی‌های خوش‌نامی مانند موزیلا و گوگل، کمپین‌های ویژه‌ای را برای دعوت افراد به این پروتکل در نظر گرفتند.

گوگل نمایش نشان ناامن برای وب‌سایت‌های استفاده‌کننده از HTTP را از سال 2018 میلادی آغاز کرد، و کاربران فایرفاکس نیز از همان سال می‌توانستند با اعمال تغییراتی در تنظیمات دستگاه خود به چنین قابلیتی دسترسی پیدا کنند.
 
 
این تنظیمات هم‌اکنون در نسخه پایدار فایرفاکس اعمال شده است و کاربران این مرورگر می‌توانند با تغییر آنها در مرورگرشان، نشان ناامن را در کنار وب‌سایت‌های استفاده‌کننده از پروتکل HTTP دریافت کنند.

موزیلا از سال 2016 میلادی نشان ناامن را برای وب‌سایت‌هایی به نمایش درآورد که از پروتکل HTTP استفاده می‌کردند و حاوی بخشی برای واردکردن اطلاعات حساس مانند نام کاربری و پسوردهای خاص بودند.

با این‌ حال فایرفاکس نسخه 70 هر وب‌سایت HTTP را به‌صورت پیش‌فرض به‌عنوان ناامن شناسایی خواهد کرد.
البته این قابلیت برای نسخه بتای فایرفاکس 70 فعال است، و کاربران این نسخه می‌توانند نشان ناامن را در کنار اتصال HTTP مشاهده کنند.
 
کد مطلب: 57415
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام