۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴

رکوردی جدید برای حل مکعب روبیک توسط هوش مصنوعی: 1.2 ثانیه

ایتنا - این روبات جدید درواقع دو ثانیه سریع‌تر از رکورد جهانی انسانی این بازی یعنی 3.47 ثانیه است و همچنین افراد عادی که می‌توانند این پازل را به‌سرعت تمام کنند، آن را در بازه زمانی 50 ثانیه‌ای حل خواهند کرد.
رکوردی جدید برای حل مکعب روبیک توسط هوش مصنوعی: 1.2 ثانیه
محققان دانشگاه کالیفرنیا سیستم هوش مصنوعی ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند که می‌تواند مکعب روبیک را با 20 حرکت در 1.2 ثانیه حل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این روبات جدید درواقع دو ثانیه سریع‌تر از رکورد جهانی انسانی این بازی یعنی 3.47 ثانیه است و همچنین افراد عادی که می‌توانند این پازل را به‌سرعت تمام کنند، آن را در بازه زمانی 50 ثانیه‌ای حل خواهند کرد. 
 
بااین‌حال، این هوش مصنوعی که DeepCubeA نام گرفته است رکورد جهانی حل خودکار مکعب روبیک را نشکسته است. سال گذشته محققان موسسه تحقیقاتی ماساچوست موفق به طراحی الگوریتمی‌شدند که مکعب روبیک را سه برابر سریع‌تر DeepCubeA و در 0.38 ثانیه حل می‌کرد. البته وجه تمایز DeepCubeA با نمونه‌های مشابه این فناوری در آن است که این هوش مصنوعی برای حل روبیک مجبور به استفاده از راه‌کارهای خودش بود.
 
نکته جالب اینجاست که محققان هنوز مطمئن نیستند که DeepCubeA چطور توانسته مطمئن شود که مکعب روبیک در هر 6 جهت خود دارای یک رنگ خاص است. میلیون‌ها ترکیب ممکن برای این مکعب وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها درست است.
 
 
  لازم به ذکر است که محققان تنها نتیجه نهایی را به DeepCubeA  نشان دادند و پیدا کردن روش رسیدن به آن نتیجه به  عهده خود این هوش مصنوعی بود و به خاطر همین این دانشمندان درک درستی از استراتژی‌های به کار برده شده، ندارند.
 
محققان با یک نسخه شبیه ساری شده از مکعب روبیک حل‌شده آغاز به کارکردند و سپس آن را درهم‌ریخته کردند. سپس هوش مصنوعی DeepCubeA به مدت دو روز مشغول تمرین دادن خود برای حل این پازل شد و با تلاش برای حل ترکیبات سخت‌تر مهارت‌های خود را بهبود داد. محققان 10 میلیون ترکیب ممکن را به این هوش مصنوعی ارائه کردند و او موفق شد تا همه آن‌ها را در کمتر از 30 حرکت به نتیجه نهایی برساند.
 
مسلما تنها کاربری DeepCubeA به حل مکعب روبیک محدود نمی‌شود و می‌تواند درک ما را از چگونگی ساخت هوش مصنوعی هوشمندتر با توانایی  استدلال، درک و برنامه‌ریزی بهتر، افزایش بدهد.
 
کد مطلب: 57414
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام