کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی متخصصان:

اینترنت 5G فعلی با آینده این فناوری قابل قیاس نیست

5 مرداد 1398 ساعت 19:02

ایتنا- ممکن است این روزها نیاز شدیدی به داشتن یک تلفن همراه 5G احساس نکنید، اما نظرتان دراین‌باره به‌زودی تغییر خواهد کرد زیرا شبکه‌ها و دستگاه‌های محدود این فناوری در سال 2020 میلادی با تحولی عظیم روبرو خواهند شد.


ممکن است این روزها نیاز شدیدی به داشتن یک تلفن همراه 5G احساس نکنید، اما نظرتان در این‌ باره به‌زودی تغییر خواهد کرد، زیرا شبکه‌ها و دستگاه‌های محدود این فناوری در سال 2020 میلادی با تحولی عظیم روبرو خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، فناوری 5G این روزها با توانایی افزایش سرعت فوق‌العاده زیاد و پوشش شبکه‌های بی‌سیم، به‌عنوان یک انقلاب در صنعت مخابرات جهان مطرح می‌شود.
گفتنی است سرعت این فناوری 10 تا 100 برابر بیشتر از اتصال سلولار 4G فعلی است و همچنین سرعت آن از فناوری کابل نوری اینترنت خانگی نیز بیشتر خواهد بود.
 
شبکه‌های نسل جدید اینترنت همراه بالاخره در ایالات‌ متحده و دیگر کشورهای سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند اما پوشش‌دهی آنها هنوز کامل نیست.
از بزرگ‌ترین نقص‌های فناوری 5G حال حاضر می‌توان به پوشش‌دهی چند در میان شهرها، گران بودن و دستگاه‌های محدود پشتیبانی‌کننده یادکرد.

اگر شما اقدام به خرید یکی از دستگاه‌های مجهز به فناوری 5G موجود در بازار کنید، احتمال قادر نخواهید بود به هیچ شبکه 5G متصل بشوید.
 

 اینترنت 5G
 
با این‌ حال خبرهای خوبی در راه است، زیرا فناوری 5G با سرعت زیاد به موقعیت‌های مکانی جدیدتر راه پیدا خواهد کرد و اپراتورهای کشورهای مختلف در تکاپو هستند تا هر چه سریع‌تر این فناوری جدید را کاربران خود عرضه کنند.

زمانی که مودم جدید در اواخر سال جاری میلادی به بازار وارد شود، بسیاری از مشکل‌های مرتبط با دستگاه‌های 5G فعلی را حل خواهد کرد.
علاوه بر این، تلفن‌های همراه بیشتری با این فناوری به بازار عرضه خواهند شد و قیمت‌ها نیز به‌ این‌ ترتیب کاهش پیدا می‌کنند.
 
بنظر کارشناسان، پوشش فناوری 5G تا سال 2020 میلادی بسیار گسترده‌تر خواهد شد و به‌ این‌ ترتیب علاقه شما به خریداری تلفن همراهی که بتواند به اینترنت پرسرعت‌تر متصل شود، بیشتر خواهد شد.
وین لم به‌عنوان یکی از تحلیلگران بازار 5G در این رابطه بیان کرده است که: «دستگاه‌های مجهز به فناوری 5G مانند هر فناوری دست اولی در حال حاضر گران هستند و تنها شمار اندکی از افراد مشترک این شبکه‌ها هستند.»

با این‌ حال او پیش‌بینی کرده است که بازار 5G در سال آینده میلادی بسیار بزرگ‌تر بازه زمانی فعلی خواهد بود.
 


کد مطلب: 57413

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57413/اینترنت-5g-فعلی-آینده-این-فناوری-قابل-قیاس-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir