۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۳

ایده عجیب دانشمندان برای نجات قطب: 7400 گیگاتن برف مصنوعی

ایتنا - مطالعه جدیدی که در این رابطه در تاریخ 17 جولای در مجله Science Advances منتشر شده است برای جلوگیری از وقوع این اتفاق پروژه مهندسی ژئودینامیک بلندمدتی را پیشنهاد کرده است که مقادیر زیادی از آب اقیانوس را به ورقه یخی یادشده پمپ می‌کند و علاوه برافزودن 7400 گیگاتن برف مصنوعی، فرایند زوال این یخچال‌ها را معکوس می‌کند.
ایده عجیب دانشمندان برای نجات قطب:  7400 گیگاتن برف مصنوعی
گروهی از دانشمندان برای جلوگیری از آب شدن یخچال‌ها در قطب جنوب پروژه مهندسی ژئوماتیک  ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند که به‌موجب آن قرار است تا 7.4 تریلیون تن برف به این ناحیه تزریق شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، تحقیقات اخیر حاکی از آن هستند که آب‌های گرم اقیانوسی به سمت ورقه‌های یخ عظیم واقع در غرب قطب جنوب راهی شده‌اند و موجب عدم ثبات و افزایش سرعت آب شدن یخچال‌های طبیعی این ناحیه شده‌اند. خطر ورود آب‌های این یخچال‌های بزرگ به اقیانوس جبران‌ناپذیر است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، موجب می‌شود که آب اقیانوس‌ها حداقل 3 متر افزایش پیدا کند و شهرهایی مانند نیویورک را با تهدید جدی مواجه کند.
 
سو کوک به‌عنوان یخچال شناس دانشگاه تاسمانیا در این رابطه بیان کرد که:« نگرانی اصلی اینجاست که بسیاری از این یخچال‌ها شیب بستر معکوس دارند و عقب‌نشینی آن‌ها یخ‌های ضخیم‌تر و عمیق‌تر را در معرض اقیانوس قرار می‌دهد. این موقعیت بسیار ناپایداری است و موجب به وجود آمدن اثر بازخورد  مثبتی می‌شود که این عقب‌نشینی (و درنتیجه افزایش سطح آب دریاها) را سریع‌تر می‌کند.»
 
 
 
مطالعه جدیدی که در این رابطه در تاریخ 17 جولای در مجله Science Advances منتشر شده است برای جلوگیری از وقوع این اتفاق پروژه مهندسی ژئودینامیک بلندمدتی را پیشنهاد کرده است که مقادیر زیادی از آب اقیانوس را به ورقه یخی یادشده پمپ می‌کند و علاوه برافزودن 7400 گیگاتن برف مصنوعی، فرایند زوال این یخچال‌ها را معکوس می‌کند. این محققان با شبیه‌سازی تأثیرات جاری بر ورقه‌های یخی قطب جنوب و تغییراتی که آن‌ها با افزایش بارش برف تجربه می‌کنند، توانستند فرایند توقف آب شدن ورقه‌های یخی را طراحی کنند.
 
البته مشکل اینجاست که طرح ارائه‌شده توسط این دانشمندان هزینه‌بر است و چالش‌های فنی زیادی در پی دارد. بااین‌حال این محققان امیدوار هستند که بتوانند این چالش‌ها را موفقیت پشت سر بگذارند.
 
کد مطلب: 57412
برچسب ها: قطب جنوب
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام