۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰

خطر از بیخ گوش زمین گذشت: شهاب فضایی 2006 QV89 از کنار زمین عبور خواهد کرد

ایتنا - آژانس فضایی اروپا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که شانس برخورد سیارک 2006 QV89 با کره زمین 1 در 7000 است و این سیارک در ماه سپتامبر از کنار زمین عبور خواهد کرد. بااین‌حال این مرکز هم‌اکنون اعلام کرده است که این احتمال به صفر رسیده است.
خطر از بیخ گوش زمین گذشت: شهاب فضایی 2006 QV89 از کنار زمین عبور خواهد کرد
آژانس فضایی اروپا به‌تازگی به ساکنان زمین اطمینان داده است که شانس برخورد سیارک 2006 QV89 با این کره خاکی صفر درصد است.
 
 به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، آژانس فضایی اروپا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که شانس برخورد سیارک 2006 QV89 با کره زمین 1 در 7000 است و این سیارک در ماه سپتامبر از کنار زمین عبور خواهد کرد. بااین‌حال این مرکز هم‌اکنون اعلام کرده است که این احتمال به صفر رسیده است.
 
دانشمندان برای اولین بار سیارک یادشده را در سال 2006 شناسایی کردند اما فرصت مشاهدات آن‌ها از این جرم آسمانی بسیار کم بود و به همین دلیل اطلاعات بسیار اندکی در رابطه با آن وجود داشت. آژانس فضایی اروپا در روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که :« ما می‌دانیم که اگر این سیارک در مسیر برخورد زمین قرار داشت، باید در کجای آسمان دیده می‌شد. بنابراین می‌توانیم با مشاهده این نقطه کوچک از آسمان عدم وجود این سیارک را بررسی کنیم.»
 
 
 
آژانس فضایی اروپا با همکاری رصدخانه جنوب اروپا به اسکن آن نقطه کوچک از آسمان پرداختند و خوشبختانه هیچ جرم آسمانی مشکوکی در آنجا دیده می‌شد. این آژانس برای اطمینان خاطر ساکنان کره زمین تصویری از آن بخش از آسمان را منتشر کرد که البته سیارکی در آن دیده نمی‌شد.
 
جالب است بدانید که ابعاد سیارک 2006 QV89 تنها 20 تا 50 متر است اما میزان ویرانی به بار آمده در اثر برخورد این سیارک یا زمین می‌توانست به‌اندازه حادثه سقوط سیارکی به شهر چلیابینسک روسیه در سال 2013 باشد. در این حادثه 1200 نفر مجروح شدند و خسارات جبران‌ناپذیری به ساختمان‌ها وارد شد. بااین‌حال آزانش فضایی اروپا دراین‌باره با اطمینان اظهار داشته که شانس برخورد این سیارک با کره زمین در آینده بسیار محدود است.
 
کد مطلب: 57407
برچسب ها: شهاب سنگ
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام