۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷

سیستم جدید موزیلا برای حفاظت از حریم شخصی کاربران

ایتنا- به‌زودی قرار است که کمپانی موزیلا یک مؤلفه جدید حفاظت اختصاصی از ردیاب‌های اجتماعی را به سیستم حفاظت از ردیاب‌های خود اضافه کند. این قابلیت هم‌اکنون درحال‌توسعه است اما قرار است تا به‌زودی بر روی فایرفاکس 70 عرضه شود.
سیستم جدید موزیلا برای حفاظت از حریم شخصی کاربران
به‌زودی قرار است که کمپانی موزیلا یک مؤلفه جدید حفاظت اختصاصی از ردیاب‌های اجتماعی را به سیستم حفاظت از ردیاب‌های خود اضافه کند.
این قابلیت هم‌اکنون درحال‌توسعه است اما قرار است تا به‌زودی بر روی فایرفاکس 70 عرضه شود.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی bleepingcomputer، این سیستم محافظ از ردیاب‌های اجتماعی در ذیل دسته‌بندی "ردیاب‌های شبکه اجتماعی" این کمپانی افزوده خواهد شد.
این قابلیت حفاظتی جدید در تنظیمات استاندارد موزیلا به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود، اما فایرفاکس تصمیمی برای مسدود کردن ردیاب‌هایی که موجب از بین رفتن کاربری سایت می‌شوند ندارد.
 فایرفاکس
 
علاوه بر این، قابلیت مسدودسازی محتوای فعلی فایرفاکس به حفاظت از ردیاب پیشرفته تغییر نام خواهد داد.
بر اساس ادعاهای موزیلا، ویژگی حفاظت از ردیابی اجتماعی در ابتدا ردیاب‌های مرتبط با دامنه‌های مربوط به سایت‌های اجتماعی و سرویس‌های فیس‌بوک، اوکولوس، اینستاگرام، پیام‌رسان فیس‌بوک، واتس‌اپ، توییتر، توییت دک، لینکدین و یوتیوب را مسدود می‌کند.
 
در این صورت کاربران می‌توانند با باز کردن پنل محافظت از ردیابی، روی دسته‌بندی ردیاب‌های شبکه‌های اجتماعی (Social Media Trackers) کلیک کرده  و ردیاب‌های مسدود شده را مشاهده کنند.
 
در برخی موارد، فایرفاکس برای ترویج قابلیت حفاظت از ردیاب‌های اجتماعی اخطاری را مبنی بر مسدود شدن یک ردیاب اجتماعی به نمایش درمی‌آورد.
این اخطارها تنها در 50 درصد از مواقع و بعد از بارگذاری صفحه چهارم یک وب‌سایت اجتماعی نمایش داده می‌شود. با این‌ حال این احتمال وجود دارد که قابلیت یاد شده هیچ‌گاه به نسخه نهایی فایرفاکس راه پیدا نکند.
 
کد مطلب: 57353
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام