۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲

هواوی صدها کارمند را در آمریکا اخراج می‌کند

ایتنا- به نظر می‌رسد که این روزها هواوی برخلاف قول و قرارهای دولت ایالات‌ متحده مبنی بر از میان برداشتن برخی تحریم‌های اعمال‌شده بر این شرکت، قصد دارد تا وارد جنگ تجاری عظیمی بشود.
هواوی صدها کارمند را در آمریکا اخراج می‌کند
به نظر می‌رسد که این روزها هواوی برخلاف قول و قرارهای دولت ایالات متحده مبنی بر از میان برداشتن برخی تحریم‌های اعمال شده بر این شرکت، قصد دارد تا وارد جنگ تجاری عظیمی بشود.
بدین ترتیب نزاع تجاری میان آمریکا و چین که به تحریم شرکت هواوی انجامیده،‌ وارد فاز تازه‌ای می‌شود که قطعا بازتاب فراوانی خواهد داشت.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، منابع آگاه مدعی شده‌اند که هواوی قصد دارد تا افراد زیادی را از دفاتر تحقیقاتی خود در ایالات متحده اخراج کند.
بر اساس این تصمیم هواوی، صدها نفر از 850 کارمند این شرکت به‌ احتمال‌ زیاد شغل خود را از دست خواهند داد.
با این‌ حال برخی از کارمندان زاده کشور چین این شرکت می‌توانند در صورت بازگشت به وطنشان همچنان برای هواوی کار کنند.
 
 جنگ تجاری هواوی و آمریکا
 
این تصمیم شرگت هواوی در پی قرارگیری این شرکت در فهرست نهادهای تحریم شده آمریکا اتخاذ شده است.
بر اساس قوانین ایالات‌ متحده، هیچ کمپانی آمریکایی حق انجام تجارت با کمپانی‌هایی که نامشان در این فهرست آورده شده است را ندارد.
کارمندان دفاتر تحقیقاتی هواوی در ایالات‌ متحده از ارتباط با دفاتر چینی هواوی منع شده‌اند زیرا بر اساس قوانین آمریکا، کار آنها به‌عنوان فناوری این کشور در نظر گرفته می‌شود و عرضه آن به هواوی ممکن نیست.
 
به گزارش ایتنا هواوی هنوز صحت این موضوع را تائید نکرده است، اما اگر چنین چیزی درست باشد، اخراج افراد حاضر در این دفاتر به تلاش‌های تحقیقاتی هواوی آسیب‌های جبران نشدنی وارد خواهد کرد.

انجام این کار همچنین تأکیدی بر عوارض واقعی این ممنوعیت‌ها بر تجارت این کمپانی است.
به‌ این‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که هواوی تا زمان کاهش تحریم‌ها از جانب دولت ایالات‌متحده، روزهای سختی را در پیش داشته باشد.
 
کد مطلب: 57347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام