۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹

کاربران باید بابت اختلالات اینترنت خسارت دریافت کنند

ایتنا - حدود دو هفته قبل کاربران طی ۱۰ روز با دو اختلال اینترنت مواجه شدند، وزیر ارتباطات در واکنش به برخی اعتراضات در فضای مجازی، اعلام کرد میزان خسارت ناشی از اختلال باید برآورد شده و از شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها و از طریق آن‌ها مستقیم به کاربران پرداخت شود.
کاربران باید بابت اختلالات اینترنت خسارت دریافت کنند

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات  از جزئیات این ماجرا گفت و این‌که چطور میزان این خسارت برآورد خواهد شد.
«اتفاقی که در هفته‌های گذشته رخ داد این بود که طی تقریباً ۱۰ روز دچار دو قطعی لینک شدیم و این مسئله اختلالاتی را در شبکه ارتباطات به وجود آورد.»

به گزارش ایتنا از ایرنا، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با این توضیح که منشا اختلال در خارج از کشور بود، افزود: در اولین قدم طی یک سال اخیر جایگزینی جغرافیایی را مدنظر قرار دادیم، مسائل فنی و مشکلات مربوط به تحریم و تهدیداتی از این جنس، سبب شد سیاست و راهبرد خرید بین‌المللی‌مان را به نقاط مختلف ببریم تا قطعی ارتباط در یک نقطه باعث بروز اختلال در ارائه سرویس به مشتریان نشود.

خسارت به کاربر نهایی
فتاحی اشاره کرد: با این کار اگر اپراتوری تصمیم بگیرد به هر دلیل به ما سرویس ندهد با مشکل مواجه نخواهیم شد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در حال تکمیل آن هستیم، اتفاقی که در آن برهه ۱۰ روزه رخ داد اتفاق نادری بود چرا که در یک کشور ثالث، در دو مسیر قطعی (در مسیرهای بالادستی در اروپا) اتفاق افتاد و به واسطه آن در طول شب هزار گیگ از ظرفیت کشور را از دست دادیم.
البته دلیل اختلال در شبکه همان موقع کاملاً شفاف اطلاع‌رسانی شد.

فتاحی درباره دستوری که وزیر ارتباطات در خصوص رسیدگی به این ماجرا داد، گفت: مهندس جهرمی در صفحات اجتماعی و از طریق ارتباطی که با کاربران دارند در جریان این اختلال قرار گرفت و همان موقع دستور داد خسارت ناشی از این اتفاق باید برای کاربر نهایی جبران شود و این طور نباشد که زیرساخت خسارت را به اپراتور بدهد اما اپراتور آن را به دست کاربر نرساند، شیوه برآورد میزان خسارت کاربران به سازمان تنظیم مقررات واگذار شد تا مدلی برای برآورد میزان خسارت و رساندن آن به دست کاربر نهایی در نظر بگیرند.

وی در خصوص برخی اختلالات با اشاره به آمادگی زیرساخت برای دریافت گزارش‌ها و رسیدگی سریع به اختلالات گفت: برخی گیمرها اعتراض کردند به این‌که سایت موردنظرشان در ایران دچار مشکل شد، بعد از بررسی مشخص شد این سرورهای بازی است که ما را تحریم کرده و در دسترس نبودنش ربطی به اختلالات ندارد، کاربران می توانند این موارد را از طریق help@tic وgame@tic به ما اطلاع بدهند تا آنها را بررسی کنیم.

قول وزارت ارتباطات برای حل مشکلات گیمرها
معاون وزیر مدتی قبل در توئیتر خود از گیمرها خواسته بود مشکلات خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاع دهند. او در پایان به این نکته اشاره کرد که پای قول‌شان به گیمرها ایستاده‌اند و مشکلات آن‌ها را مرتفع خواهند کرد: درخواست‌هایی از سوی گیمرها به دست ما رسیده که آنها را بررسی کرده‌ایم و گزارش آن به زودی منتشر خواهد شد.

بیشترین مشکل مربوط به بازی‌های عمومی است که نیاز به تاخیرهای پایین دارد. تا جایی که توانستیم این مشکل را با قرار دادن IP های مورد نظرشان در مسیرهایی که کمترین تاخیر تا رسیدن به سرورها قرار دارند، حل کردیم. علاوه بر این دسترسی‌های خوبی برایشان در نظر گرفتیم تا بتوانند بدون مشکل بازی کنند. ما بر اساس قولی که به گیمرها داده‌ایم تلاش می‌کنیم تا مشکلات‌شان حل شود.
کد مطلب: 57337
برچسب ها: اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

نظر شما در باره استخراج ارز مجازی چیست؟
به نفع کشور است
به ضرر کشور است
اهمیتی ندارد
چیزی در باره آن نمی‌دانم