۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

آیا اینترنت گران شده است؟

ایتنا - مطابق برخی گزارشها بنظر می‌رسد که یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت عملا کاربران خود را به شکلی غیرمنتظره در مقابل افزایش قیمت قرار داده که غیرمتعارف شمرده می‌شود.
آیا اینترنت گران شده است؟

اخیرا از سوی برخی شرکت‌های ارائه سرویس دهنده اینترنت، موضوع تعرفه اینترنت مطرح شده و در رسانه‌ها و محافل، مدیران این شرکتها صحبت از لزوم افزایش این قیمت ها با توجه به افزایش دیگر اقلام را طرح نموده‌اند.
این شرکت‌ها عموما ادعا کرده‌اند که تعرفه های موجود مربوط به چندین سال پیش است و در صورت عدم تغییر آن، فعالیت این سرویس دهنده ها مختل خواهد شد.
با این حال موضوع احتمال افزایش قیمت اینترنت همیشه دغدغه کاربران بوده است.

      در همین زمینه:
      - آیا اینترنت گران می‌شود؟

این موضوع هر چند با مخالفت صریح و فراوان کاربران مواجه شد، اما وزیر ارتباطات بدون مخالفت صریح با آن، لزوم توجه به پیشرفت فناوری و توجه به پیش‌شرط‌های مورد نیاز را لازم دانست.

     در همین زمینه:
     - شروط وزیر ارتباطات برای گران شدن اینترنت

هر چند تا امروز خبری رسمی از افزایش تعرفه ها منتشر نشده، اما سخنان و ادعاهای برخی کاربران نشان دهنده تلاش بعضی شرکتها برای عملی کردن هدف خود است.

به گزارش ایتنا در همین خصوص سایت خبری نود فناوری امروز نوشت: «در تازه‌ترین مورد پیش آمده برای یکی از همکاران ما که از مشترکان شرکت آسیاتک است، در تمدید خرید حجم سرویس خود که پیش از این برای بسته حجم اینترنت با مشخصات ۱۶ مگابیت، آستانه مصرف ۸۰۰ گیگ داخلی یا ۴۰۰ گیگ بین الملل در ماه با مالیات مبلغ ۸۷۲۰۰ تومان از مشترک دریافت می‌کرد. حال همین بسته بدون هیچ تغییری در خرید جدید ۱۱۰ هزار تومان بدون احتساب مالیات قیمت گذاری شده که با مالیات احتمال ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد.»

مطابق گزارش این سایت، بنظر می‌رسد که یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت عملا کاربران خود را به شکلی غیرمنتظره در مقابل افزایش قیمت قرار داده که غیرمتعارف شمرده می‌شود.

این سایت افزوده: «این در حالی است که در تمام دنیا و حتی داخل کشور قبل از افزایش قیمت این حق به مشترکان به عنوان مشتری مداری داده می‌شود که از این موضوع مطلع شوند خصوصا در مورد سرویس‌هایی مثل اینترنت ADSL که در صورت انصراف مشترک از دریافت خدمت از سرویس دهنده حداقل دو هفته زمان برای تغییر سرویس دهنده نیاز دارد. این موضوع امری بدیهی است که متاسفانه در این زمینه تاکنون هیچ اطلاع رسانی از سوی آسیاتک انجام نشده است.»

به گزارش ایتنا تاکنون هیچ خبر و اطلاع‌رسانی از سوی وزارت ارتباطات و یا رگولاتوری در زمینه دستورالعمل افزایش تعرفه ها منتشر نشده است.
ضمن اینکه شرکت مورد نظر نیز تاکنون واکنشی در این خصوص از خود نشان نداده است.

 
کد مطلب: 57326
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام