۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۹

احتمال شنود اطلاعات دستیار هوشمند صوتی گوگل توسط انسان‌ها

ایتنا - کمپانی گوگل به‌تازگی و پس از افشای پیام‌های صوتی‌ای به زبان هلندی پی برده است که انسان‌ها می‌توانند به مکالماتی که با دستیار هوشمند گوگل انجام می‌شود، دسترسی داشته باشند. دیوید مونسیز به‌عنوان مدیر محصولات گوگل این نقص را تائید کرده است و اظهار داشته است که این کمپانی در حال بررسی این رخنه امنیتی است.
احتمال شنود اطلاعات دستیار هوشمند صوتی گوگل توسط انسان‌ها
کمپانی های همکار گوگل در بیشتر مواقع به مکالمات میان انسان‌ها و دستیار هوشمند این کمپانی که از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه‌هایی مانند بلندگوی هوشمند گوگل هوم انجام می‌شود، گوش می‌دهند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theepochtimes، کمپانی گوگل به‌تازگی و پس از افشای پیام‌های صوتی‌ای به زبان هلندی پی برده است که انسان‌ها می‌توانند به مکالماتی که با دستیار هوشمند گوگل انجام می‌شود، دسترسی داشته باشند. دیوید مونسیز به‌عنوان مدیر محصولات گوگل این نقص را تائید کرده است و اظهار داشته است که این کمپانی در حال بررسی این رخنه امنیتی است.
 
بیش از 1000 فایل صوتی توسط شرکت بلژیکی VRT NWS دریافت شده است که برخی از آن‌ها شامل مکالمات خصوصی و اطلاعاتی بوده‌اند که هویت فرد مکالمه کننده را افشا می‌کردند. گوگل اظهار داشته است که هیچ اطلاعاتی در رابطه با حساب‌های کاربری افراد در این فایل‌ها یافت نشده است و از بازرسان خواسته شده است که به گفتگوهای پس‌زمینه توجه نداشته باشند.
 
 
 
اما بازرسان VRT می‌توانستند آدرس خانه‌های اعلام‌شده در برخی از این فایل‌ها را بشنوند و افراد را از آن طریق شناسایی کنند. برخی از این مکالمات به‌طور مستقیم با دستیار گوگل انجام نشده بود و تنها دربرگیرنده صداهای پس‌زمینه یا فایل‌های ضبط شده ای بودند که به‌اشتباه توسط دستیار هوشمند گوگل ضبط شده بودند.
 
گوگل اظهار داشته است که شرکت‌های همکار این کمپانی برای درک بهتر الگوهای زبانی و لهجه‌ها به این مکالمات گوش می‌دهد. همچنین در شرایط کاربران این دستگاه‌ها آمده است که دستیار هوشمند صداهای شما را ضبط می‌کند و از آن برای بهبود تشخیص گفتار استفاده می‌کند. بااین‌حال صحبتی از گوش دادن مستقیم افراد به این فایل‌های ضبط شده به میان نیامده است.
 
البته قابلیت ضبط مکالمات با دستیار هوشمند گوگل هم‌اکنون به‌صورت پیش‌فرض در این دستگاه‌ها خاموش است اما این فناوری افراد را به روشن کردن این قابلیت به جهت دریافت اطلاعات شخصی‌سازی‌شده دعوت می‌کند.
 
 
کد مطلب: 57318
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام