کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتفاق عجیب و غریب در حاشیه الکامپ 98

برگزاری نمایشگاه موازی و همزمان با الکامپ!

سايت خبری ايتنا , 23 تير 1398 ساعت 13:39

ایتنا- این که تا چه حد این موضوع از قبل برنامه ریزی شده است؛ در حالی که دست اندرکاران قریب 9 ماه است در حال برنامه ریزی این رویداد مهم هستند و همه هماهنگی ها را انجام داده اند، بر ما پوشیده است. اما در هر حال نمایشگاه دیگری با نام «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده شده و برگزار خواهد شد.


به گزارش ایتنا، در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز به کار نمایشگاه الکامپ 98 خبرگزاری های رسمی خبر از تصمیم سازمان توسعه تجارت برای برگزاری یک نمایشگاه دیگر آن هم به طور اتفاقی در همان زمان و مکان! نمایشگاه الکامپ می‌دهند.
این که تا چه حد این موضوع از قبل برنامه ریزی شده است؛ در حالی که سازمان نظام صنفی و دست اندرکاران قریب 9 ماه است در حال برنامه ریزی این رویداد مهم هستند و همه هماهنگی ها را انجام داده اند، بر ما پوشیده است. این هم که این نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید همزمان» تا چه حد با نمایشگاه آی تی محور الکامپ همپوشانی دارد، رقیب است؟ رفیق است؟ یا چه! باز هم بر ما پوشیده است. اما در هر حال نمایشگاه دیگری با نام «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک دیده شده و برگزار خواهد شد. برگزار کنندگان این نمایشگاه، به هم زمانی با الکامپ هم اکتفا نکرده اند و آن‌گونه که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خبر داده، یکی از سالن‌های اصلی الکامپ را هم برای غرفه‌های خود در نظر گرفته اند.

هرچند که این مشکل حل شد و سالن 38A دوباره به الکامپ داده شد و قرار است شرکت‌های فعال در صنعت تولید و عرضه صندوق مکانیزه فروشگاهی در آن غرفه‌های خود را برپا کنند، اما همچنان دلیل هم‌زمانی این نمایشگاه با الکامپ مبهم است.

البته اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز این شنیده‌ها را تایید می‌کند. وی در خصوص نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تکیه بر توان داخلی و رونق تولید در سال 1398 و رفع نیازهای داخل با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های تولید‌کنندگان و محققان کشور، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، نسبت به برگزاری این نمایشگاه در 5 رشته لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی و مخابرات اقدام کرده است.

جالب‌تر اینکه در این نمایشگاه، برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز حضور دارند؛ در حالی که همین اپراتورها در نمایشگاه الکامپ نیز سالن اختصاصی خود را برپا خواهند کرد.

به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان این نمایشگاه، روی مخاطبان الکامپ حساب باز کرده‌اند وگرنه هیچ دلیلی برای برگزاری چنین نمایشگاهی با بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور متصور نیست.

شایان ذکر است، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ از 27 تا 30 تیرماه امسال، برای پنجمین سال متوالی به تولیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار خواهد شد.
 


کد مطلب: 57303

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57303/برگزاری-نمایشگاه-موازی-همزمان-الکامپ

ايتنا
  https://www.itna.ir